به گزارش ایرنا کیخسرو چنگلوایی یکشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در تالار شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد:24 هزار تن گندم در این کشتی بارگیری شده و به زودی به کشور عمان ارسال خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال از یک میلیون و 350 هزار تن برداشت گندم در استان 150 هزار تن گندم مازاد بر نیاز به خارج از کشور صادر شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درادامه افزود: پارسال 28 درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی استان مربوط به سازمان جهاد کشاورزی بود که بیشتر توسط بخش خصوصی انجام در حال انجام است.
وی گفت: اجرای بسیاری از پروژه ها منوط به همکاری دستگاه های اداری دیگر است که در صورت همکاری کردن این پروژه ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
در ادامه نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با گله مندی از سازمان آب و برق استان به دلیل ارائه ندادن گزارش عملکرد خود در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد:سازمان آب و برق استان در پاسخگویی و ارائه گزارش عملکرد خود در بحث اقتصاد مقاومتی سنگین رفتار می کند و همکاری ندارد.
امید حاجتی افزود: دو سال است که دولت مکلف به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی شده است اما برخی دستگاه ها از جمله سازمان آب و برق استان به این مهم اهمیتی نمی دهند.
وی در ادامه افزود: دانشگاه شهید چمران هم تا کنون گزارش از پروژه های اقتصاد مقاومتی خود در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی ارائه نداده است که لازم مسئولان این دانشگاه پاسخی در این زمینه ارائه دهند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: دستگاه های که در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی گزارشی ارائه نمی دهند تخصیص اعتبار به آن ها متوقف می شود.
در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه امسال طرح جدید رونق تولید اعلام می شود گفت: در سال گذشته 656 درخواست ایجاد تولید در استان داده شد که از این تعداد 507 مورد تایید قرار گرفت.
نورالله حسن زاده درادامه بیان کرد: از 507 مصوبه در بحث تولید در سال گذشته در استان 198 مورد توسط بانک ها تایید نشد و 157 مورد توسط بانک ها در دست بررسی است که در مجموع 2 هزار و 190 میلیارد ریال توسط بانک ها در استان تسهیلات پرداخت شد که بیشترین پرداختی را بانک ملت داشته است.
وی همچنین افزود: طبق اعلام بانک مرکزی بانک های استان سال 1395 در بخش صنایع 800 میلیارد ریال پرداختی داشتند.
7158/6002/6064
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده :محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.