به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان در محل تالار شهید رجایی استانداری بیان کرد: در حال حاضر قطر می تواند بازار هدف مناسبی برای صادرات مواد غذایی خوزستان باشد و لازم است در این زمینه برنامه ریزی شود.
وی گفت: چند هواپیمای حامل مواد غذایی از برخی استان های کشور از جمله تهران و فارس به قطر ارسال شد که با توجه به فعالیت خوب خوزستان در حوزه کشاورزی و تولید مواغذایی این استان می تواند نقش مهمی در تامین مواد غذائی قطر داشته باشد.
شریعتی در ادامه افزود: برای صادرات مواد غذایی به کشور قطر باید از هواپیما استفاده شود که امکان فراهم کردن شرایط به منظور صادرات هوایی توسط استانداری خوزستان نیز وجود دارد.
وی درادامه این نشست با اشاره به عملکرد بانک ها در خوزستان افزود: عملکرد بانک ها در استان بسیار ضعیف است و همکاری نکردن بانک ها در پرداخت تسهیلات به صنایع برای فعالیت هرچه بهتر مانع دریافت اعتبار بیشتر از دولت برای کمک به صنایع شده است.
استاندار خوزستان در ادامه بیان کرد: برخی بانک ها در استان عملکرد مناسبی داشتند ولی عملکرد برخی دیگر به هیچ عنوان مناسب نبوده و هیچ توجیهی برای عملکرد ضعیف آن ها پذیرفتنی نیست زیرا به آنها برای اصلاح کارشان وقت زیادی داده شد.
شریعتی گفت: سیستم باید در جهت حرکت دولت و نظام حرکت کند و لازم است که بانک ها کارگروه ویژه ای را برای عملی کردن برنامه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: مدیران باید در جلسات حاضر باشند و پیگیری کنند و عدم حضور فعال آنها در این نشستها به این معنی است که مدیر مربوطه توجهی به این برنامه تکلیفی ملی ندارد.
وی درادامه تصریح کرد: با رایزنیهای انجام شده قرار است در بودجه 96 اعتباری برای حمایت از صنایع کوچک در نظر گرفته شود و در حال برنامه ریزی برای گرفتن این اعتبار هستیم.
استاندار خوزستان عنوان کرد: رقم پرداختی بانک ها در سال گذشته به صنایع کوچک استان کافی نیست هر چند صنایع کوچک استان به کشاورزی و نفت وابسته هستند و به رکودی که سایر استان ها دچار شدند دچار نشدند.
7158/6002/6064
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.