معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: به منظور شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی که می تواند منجر به وقوع جرائم متعدد در استان شود، کارگروه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه و با همکاری کلیه نهادهای استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در اولین جلسه این کارگروه، اظهار کرد: وقوع آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق در خوزستان صنعتی با داشتن مردمی مؤمن و پایبند به دین اسلام، زیبنده نیست و چنانچه به این آسیب‌ها توجه نشود، شاهد گسترش جرائم در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: کمک به امر پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همه نهادهای دولتی و غیردولتی است چرا که نفع و ضرر ناشی از این وظیفه و یا غفلت از آن به همه مردم می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: همه ما سرباز نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید به دنبال کاهش معضلات اجتماع خود و توسعه همه جانبه کشور باشیم.

وی با اشاره به آمار طلاق در سال‌های 94 و 95، تصریح کرد: رشد طلاق توافقی زنگ خطری برای همه خانواده‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی افزود: اگر چه اغلب کارشناسان در نگاه اول عامل طلاق را مشکلات اقتصادی عنوان می کنند، آمار زوج‌های مرفه که از یکدیگر جدا شده‌اند، این فرضیه را مخدوش می کند و نشان می دهد که عوامل متعدد دیگری در افزایش این آسیب اجتماعی نقش دارند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون از سوی دستگاه‌های مختلف اقدامات مؤثری صورت گرفته است و تشکیل این کارگروه به منزله نفی عملکرد سایر دستگاه‌ها و یا موازی کاری نیست بلکه باتوجه به نقش دستگاه قضایی در مدیریت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی این کارگروه با کمیته‌های متعدد و عضویت همه سازمان‌ها و ادارات استان در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: در گام اول، اقدامات این کارگروه در پنج منطقه آسیب‌دیده شهرستان اهواز اجرایی می شود و تجربیات موفق به سایر شهرستان‌ها انتقال می یابد.

در ادامه این نشست، سایر نمایندگان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و اعضای کمیته‌های اصلی این کارگروه با هم‌اندیشی اعضای حاضر مشخص شد.

کارگروه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان خوزستان مشتمل بر کمیته‌های فرهنگی، قضایی، امنیتی، بهداشت، آموزش، اشتغال، عمرانی، تبلیغات و بازرسی و کمیته پشتیبانی و تدارکات می باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.