به گزارش ایرنا رضا نجاتی روز سه شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات 200 هکتار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با اشاره به واقع شدن بیش از 80 هزار هکتار از این طرح در محدوده شهرستان شوش گفت: دولت علیرغم محدودیت های اعتباری تمام تلاش خود را در جهت اجرای این طرح انجام داده است.
نجاتی گفت : توسعه شهرستان شوش در راستای توسعه بخش کشاورزی منطقه است و باید به نحوی عمل شود که مردم و کشاورزان از اجرای طرح منتفع شوند و از این فرصت در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال استفاده مطلوب شود.
وی گفت: با توجه به اینکه شرکت جهاد نصر به عنوان مجری اجرای این طرح تاکنون اقدامات زیادی را انجام داده است نیاز است تا در جهت تکمیل آن همکاری های لازم به عمل آید.
نجاتی گفت: این طرح یکی از دستورات جدی مقام معظم رهبری برای احیای اراضی کشاورزی استان خوزستان و در راستای توسعه اقتصادی کشاورزی است که می تواند در اقتصاد استان و کشور سهم بسزایی داشته باشد.
فرماندار شهرستان شوش در خصوص قرار گیری بیش از 200 هکتار از اراضی این طرح در محدوده محوطه های میراث فرهنگی گفت: ادامه کار باید با موافقت اولیه میراث فرهنگی بر اساس شیوه پیشنهادی و در چهارچوب کاری این اداره انجام شود.
وی گفت: باید به گونه ای عمل شود تا هم موضوع حفظ آثار تاریخی در دستورکار قرار گیرد و هم اجرای این طرح دچار مشکل نشود.
نجاتی از میراث فرهنگی شهرستان شوش خواست تا ضمن بررسی کارشناسی شده ،نسبت به ارائه ی یک طرح جامع جهت اجرای آن اقدام نماید.
طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با هدف احیای دشت های خوزستان و ایلام در نقاط مختلف این دو استان در دست اجرا می باشد.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.