خالد لویمی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: نظر هیات اجرایی بازشماری 312 صندوق باقیمانده در اهواز بوده که بعد از طرح مباحث فنی و کارشناسی تصمیم بر این شد که از هر شعبه، سه صندوق اخذ رای (مجموعا 85 صندوق) بازشماری شود.
وی با بیان اینکه هیات اجرایی نظر خود را در موعد مقرر اعلام کرده، افزود: در آخرین روز بررسی شکایت ها (11 خرداد)، هیات اجرایی با حضور اعضای هیات نظارت شهرستان جلسه ای تشکیل داد و در نهایت با موافقت هیات نظارت شهرستان و قول مختار رئیس هیات نظارت استان و پارسافر رئیس هیات نظارت شهرستان، مقرر شد که بازشماری 85 صندوق انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با اشاره به اشکال موجود در سامانه انتخابات اظهار کرد: در این سامانه گزینه ای برای اعمال نظر هیات اجرایی وجود ندارد و تنها دو گزینه (تایید یا ابطال انتخابات) تعریف شده است؛ بنابراین هیات های اجرایی و نظارت شهرستان این خلاء را به ناچار باید با تفاهم حل کنند، به همین دلیل هیات اجرایی انتخابات شورای شهر اهواز بعد از ارائه نظریه و توافق با هیات نظارت مبنی بر بازشماری آرا، انتخابات را به صورت کلی تایید کرد.
به گفته وی، این اقدام به منزله این است که گزینه ابطال انتخابات از روی میز برداشته شده، اما نظر هیات اجرایی مبنی بر بازشماری همچنان به قوت خود باقیست.
لویمی با بیان اینکه روال کار بر اساس سامانه انتخابات به صورت عادی طی شده افزود: بعد از هیات اجرایی، هیات نظارت شهرستان بر اساس روال این انتخابات را به صورت کلی تایید کرده و بعد از آن نیز هیات نظارت استان شکایت های نامزدها را دریافت کرده است.
وی اضافه کرد: مهلت دریافت شکایت های نامزدها تا دیروز بوده و بیش از 200 نفر از نامزدها شکایت خود را به هیات نظارت استان ارائه کرده اند همچنین تعدادی از نامزدها نیز مستقیما به هیات مرکزی نظارت در تهران مراجعه کرده و شکایت خود را ارائه کرده اند که آنها نیز به صورت جداگانه باید رسیدگی شود.

*تایید بازشماری آرای اهواز توسط هیات نظارت
عضو هیات نظارت شهرستان اهواز نیز در این باره گفت: هیات نظارت شهرستان، انتخابات شورای شهر اهواز و نظر هیات اجرایی مبنی بر بازشماری 85 صندوق را تایید کرده و به هیات نظارت استان تحویل داده است.
علی ساعدی افزود: بر اساس قانون، بعد از اتمام انتخابات و اعتراض نامزدها، هیات های اجرایی و نظارت شهرستان پنج روز مهلت رسیدگی به شکایات دارند که این اقدام در انتخابات شورای شهر اهواز انجام شده است.
وی با بیان اینکه هیات اجرایی در روز آخر این مهلت، درخواست بازشماری 85 صندوق را ارائه کرد، گفت: هیات نظارت شهرستان این درخواست را به هیات نظارت استان منتقل کرده است.
ساعدی اضافه کرد: در دو روز گذشته نامزدهای معترض شکایت های خود را به هیات نظارت استان ارائه کرده اند و مهلت 15 روزه هیات نظارت استان برای رسیدگی به این شکایات از امروز آغاز شده است.
به گفته وی، برای بازشماری صندوق ها هیات نظارت مرکزی نیز باید موافقت خود را اعلام کند.
بر اساس این گزارش، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد اما به دلیل اعتراض تعدادی از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به شمارش آرا و نحوه برگزاری انتخابات پیش از این 92 صندوق بازشماری شده بود که تخلفاتی در آنها مشاهده شد.
هیات اجرایی انتخابات شورای شهر اهواز، بعد از رسیدگی به اعتراض 229 نفر از نامزدها، در 11 خرداد خواستار بازشماری 85 صندوق دیگر شد.
فرمانداری اهواز 13 خرداد تایید انتخابات شورای شهر اهواز از سوی هیات نظارت شهرستان را اعلام کرده است. هیات نظارت شهرستان اهواز پنج نفر و هیات نظارت استان سه نفر عضو دارد.
خادمی نماینده ایذه، ساعدی نماینده دشت آزادگان و مختار نماینده آبادان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در خوزستان هستند.
شورای شهر اهواز 13 عضو دارد.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشار دهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.