سرهنگ احمد ساعدی شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در پی افزایش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع خوزستان، درخواست اختصاص بالگرد را مطرح کردیم که بر همین اساس 2 فروند بالگرد از روز جمعه گذشته در اهواز مستقر شده است.
وی افزود: از خرداد امسال تعداد آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع خوزستان روبه افزایش گذاشته که این مساله نگران کننده است.
ساعدی همچنین از مهار آتش سوزی در بیشه زارهای گتوند خبر داد و گفت: این آتش از ساعت 18 روز جمعه در سه نقطه از بیشه زارهای این شهرستان اتفاق افتاد که در ساعت 21 با همکاری مردم مهار شد.
وی اضافه کرد: در جنگل های منطقه انبار سفید در 30 کیلومتری شهرستان لالی نیز پنجشنبه شاهد آتش سوزی بودیم.
ساعدی اظهار کرد: دلیل و میزان خسارت در این 2 آتش سوزی در حال بررسی است و هنوز برآورد نشده است.
وی در ادامه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش، تخریب و یا تصرف در منابع طبیعی با سامانه 1504 تماس بگیرند و آن را اطلاع دهند.
این مقام مسئول از کشاورزان نیز خواست که از آتش زدن مزارع خود پس از برداشت محصول خودداری کنند زیرا علاوه بر زیان های آتش در زمین کشاورزی، این آتش به جنگل ها و مراتع نیز سرایت کرده و باعث نابودی آنها می شود.
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد بحران که هفته گذشته برگزار شد، قرار است یک پایگاه هوایی مجهز ویژه مهار آتش منابع طبیعی در دزفول راه اندازی شود که همه استان را پوشش دهد.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی خوزستان، از فرودین امسال تاکنون 11 مورد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع خوزستان رخ داده که در نتیجه آن حدود 270 هکتار خسارت دیده است.
بر اساس این گزارش، در پی وقوع آتش سوزی های متعدد از ابتدای امسال، ستاد بحران خوزستان از 6 خرداد برای مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی اعلام آماده باش کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی خوزستان پیش از این گفته بود: در پنج سال گذشته آتش سوزی در جنگل ها و مراتع خوزستان روند افزایشی داشته و این استان در سال های اخیر همیشه در رده پنج استان اول کشور بوده است به طوری که 25 درصد آتش سوزی در جنگل های کشور در خوزستان اتفاق افتاده است.
خوزستان دارای 970 هزار هکتار جنگل طبیعی و 63 هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.