به گزار ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با بیان شاخص های خط امام افزود:استقلال کشور و کم کردن وابستگی در عرصه های مختلف اقتصادی،سیاسی و فرهنگی یکی از شاخص هایی بود که امام همواره برای رسیدن به آنها تلاش کرد و به جوانان کشورمان آموخت برای دستیابی به هر هدفی باید خود را بشناسند و از توان خود استفاده کنند و چشم به یاری هیچ قدرتی نداشته باشند.
وی اسلامیت نظام را یکی دیگر از شاخص های خط امام خمینی (ره) برشمرد و گفت:از دید امام راحل (ره) نظام اسلامی باید بر آموزه های دینی و ارزش های دین استوار باشد.
حجت الاسلام خسروپناه اعتماد به مردم و جمهوریت نظام را از دیگر شاخص های خط امام عنوان کرد و گفت:مردم سالاری دینی همواره مدنظر امام بود که همین مردم سالاری دینی باعث شد مردم خود را در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دخیل بدانند و در همه حوزه ها فعالیت کنند .
رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران افزود:اوایل انقلاب به واسطه همین روحیه مردم سالاری دینی جهاد کشاورزی به آبادی روستاها و مناطق محروم شتافت و فعالیت های این نهاد هنوز هم ادامه دارد .
وی ادامه داد:علاوه بر این مردم با مشارکت در انتخابات در عرصه های مختلف از تصمیم گیری های کلان کشورتا تصمیم گیری های خرد خود را سهیم کردند و هر مشکلی که در بدنه نظام ایجاد می شد را مشکل خود می پنداشتند و تمام تلاش خود را برای حل آن مشکل می کردند.
امام جمعه موقت دزفول استکبار ستیزی را یکی دیگر از شاخص های خط امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام خمینی (ره) همیشه تنفر خود را از استکبار به ویژه آمریکا ابراز داشته و اعتقاد داشت اگر استکبار ستیز نشوید ذلیل خواهید شد .
وی توجه به محرومان و مستضعفان اسلام را یکی دیگر از شاخص های خط امام دانست و گفت:معمار کبیر انقلاب ، اسلام پابرهنگان را در برابر اسلام آمریکایی و اسلام راحت طلبان، سرمایه داران مرفهان و منافقان معرفی کرد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی/انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.