به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد اظهار کرد: امام راحل اسلام ناب محمدی(ص) را به عنوان میراث معنوی ، عرفانی و سیاسی بجای گذاشت.
وی بیان کرد: مکتب سیاسی امام (ره) از جنبه های مختلف از جمله ، درهم تنیدگی سیاسی ،عدالت اجتماعی ، حاکمیت اسلامی،اعتقاد و اعتماد به مردم، نگاه جهانی داشتن، محوریت ولایت فقیهقابل بررسی است.
آیت الله حیدری ادامه داد : هنر امام (ره)این بود که توانست آموزه های دینی و فقه شیعی را به عنوان نظام سیاسی عنوان نماید تا با کمک رهبری مرجع شیعه را با تدبیر و معنویت ادامه دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد : کشور ایران بحران هایی را درطول 28سال تجربه کرده که با پشتوانه مردم و نیروهای مسلح این سایه جنگ از مردم برداشته شده است.
وی افزود : نهضت قیام 15 خرداد سال 42 با گذشت 54 سال نقطه عطف انقلاب اسلامی است .
آیت الله حیدری در ادامه با اشاره به سند 2030 این سند را مغایر با احکام اسلامی دانست و گفت: این سند که امروزه مطرح است ماهیت استعماری دارد و برای ایجاد استحاله و جدا کردن مسلمانان از تحریمات دینی و اسلامی طراحی شده است.
عضو مجلس خبرگان همچنین در ادامه با تشکر از معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری رقیب معترض بدون اینکه به قانون و شورای نگهبان اعتراض کند و یا هیاهو راه بیاندازد تسلیم شد و از راه قانونی درخواست رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری کرد.
وی بابیان اینکه درانتخابات شورای شهر و روستا اهواز هم اعتراضاتی وجود داشته ادامه داد : از مسئولین اجرایی می خواهیم که بر تخلفات و اعتراض ها رسیدگی و طبق قانون عمل کنند.
آیت الله حیدری ضمن تاکید بر توفق احداث سد خرم رود در همدان اظهار کرد : با احداث این سد خوزستانی خشک خواهیم داشت که با احداث این سد بیش از یک میلیون و 575 متر مکعب آب از موجودی آب رودخانه کرخه کاسته خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد : در یمن شاهد فقر و جنگ هستیم که ما ملت مسلمان ایران نمی توانیم بی تفاوت باشیم و در ماه مبارک رمضان به فکر کمک به هم نوعان و مسلمانان کشور یمن باشیم.
7165/6064
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.