شرکت توزیع نیروی برق اهواز اعلام کرد با ترمیم آسیب‌های ناشی از طوفان در سامانه برق این شهر، شبکه برق اهواز هم‌اکنون در وضعیت پایدار قرار دارد.

به‌گزارش ایلنا، طوفان شدید روز گذشته برخی شهرهای خوزستان را درنوردید، به طوری که سرعت باد در آبادان و اهواز به طور متوسط به 50 کیلومتر و در ماهشهر به 60 کیلومتر بر ساعت رسید.

در پی این طوفان و بر اثر بریدگی و اتصال سیم های برق در طول شبکه برق اهواز برق بخش‌هایی از شهر اهواز و روستاهای اطراف برای ساعاتی قطع شد.

بر اساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق اهواز، طبق هشدار قبلی مدیریت بحران استانداری خوزستان، از صبح امروز تمام گروه‌های عملیاتی این شرکت تحت مدیریت دیسپاچینگ مرکز در حالت آماده باش کامل بودند، قبل از ظهر به مرور شاهد شدت گرفتن وزش باد در سطح شهر اهواز بودیم که به مرور بر شدت آن افزوده شد.

این پدیده باعث شد خطوطی که در مجاورت باد قرار داشتند بیشتر متاثر شده و در برخی نقاط قطع برق در چند مرحله به‌صورت پراکنده در مناطقی از اهواز رخ داد. همچنین در اثر این پدیده بیش از ۲۵ مورد سیم بریدگی در شبکه فشارمتوسط و قطع فیوز پراکنده ترانس به‌دلیل بروز اتصال کوتاه که گاها شاخ و برگ درختان با شبکه داشتند گزارش شده است.

گروه‌های عملیاتی در تمام طول زمان حادثه درحال انجام عملیات بوده و غالب مشکل شبکه برطرف شده است.

در این حادثه کابل سرویس برخی از مشترکین نیز در اثر وزش باد شدید دچار اشکال شده که گروه‌های عملیاتی این مشکل را برای شهروندان رفع کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.