محمد جوروند شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه قران کریم در موزه معاصر اهواز اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قران یک نماد ماهیتی حقیقی است .
جوروند ادامه داد :این نمایشگاه با همت حوزه های فرهنگی، ناشران ، کتابفروشان و تمام کسانی که در حوزه های قرانی فعالیت می کنند دایر شده است.
وی افزود : خوزستان ظرفیت برگزاری یک نمایشگاه قرآنی رادر طول سال دارد و در این راستا می توانیم نمایشگاه های گوناگونی را در شهرهای مختلف استان در طول سال به شکل مستمر برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد : ما از برنامه های شبی با قرآن را که در ایام دفاع مقدس برگزار می شد فاصله گرفته ایم وامیدوار هستیم برگزاری این نمایشگاه گامی برای برگزاری دیگر برنامه های قرآنی در اهواز و دیگر شهرهای استان باشد.
جوروند بیان کرد : نمایشگاه به مدت 10 روز با حضور 10 ها ناشر در حوزه مکتوب از سراسر کشور و بین المللی در بخش عربی می باشد.
وی ادامه داد : در این نمایشگاه با کیفیت ترین محصولات الکترونیکی و دیجیتال از شرکتهای مختلف کشور در حوزه های قران حضور دارند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود :محصولات مختلف قرانی با قالب های مختلف فرهنگی ،کارگاه‌های مختلف آموزشی و برگزاری جشنواره فانوس که یادآور شب‌های ماه مبارک رمضان می است از دیگر برنامه های این نمایشگاه می باشد.
جوروند تصریح کرد :خارج از سالن نمایشگاه نیز جشنواره سنن و آداب در قالب برپایی سیاه چادرهای اقوام عربی و بختیاری برپا شده که در این چادرها نیز فعالیت های قرآنی نیز صورت می پذیرد همچنین غرفه های کودک و نوجوان نیز از نکات مهم برپایی این نمایشگاه است.
وی ادامه داد :‌ یکی دیگر از نکات مهم این نمایشگاه عرضه یکصدو 50 تابلوی خطی نفیس و یکصد قطعه عکس از عکاس عراقی برپا شده است.
نمایشگاه قرآن کریم در موزه معاصر اهواز از11خرداد به مدت 10شب از ساعت 18 تا 22 برای بازدید عموم دائر است .
7165/6002
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.