علی حسین حسین زاده شامگاه چهار شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه قرآن در محل موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: اگر مشکلات جهان اسلام را رصد ‌کنیم دوری از قرآن و آموزه های قرآنی اساس مشکلات مسلمانان است، امروز به برکت نظام اسلامی ، پیشرفت های موجود درکشور مرهون شکل گیری این نظام و توجه به آموزه های قرآنی است.
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن گفت: از مجموعه اداره کل ارشاد خوزستان تشکر می‌کنم‌ رویکرد جدیدی که دراین حوزه در پیش گرفته شده نوید بخش دوره جدیدی در مباحث فرهنگی استان است .
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد : به نظر می رسد علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته در حوزه قرآنی بحث تفسیر قرآن کمتر مورد توجه قرار گرفته است، پیش از انقلاب نیز حرکتهای خوبی توسط اندیشمندان شیعه در بحث تفسیر قرآن شاهد بودیم که از جمله آن می توان به تفسیر مرحوم محمد تقی شریعتی، تفسیر آیت‌الله طالقانی و تفسیر علامه طباطبائی اشاره کرد.
سردار علیرضا هاتف معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان نیز در حاشیه این مراسم گفت: مردم و مسئولان برای گرامیداشت قرآن تلاش کردند و برای ارتباط با قرآن کارهای بزرگی در مساجد و محافل مختلف شکل گرفته است که باید شکرگزار باشیم.
وی ادامه داد : شرایطی که امروز کشور در حوزه قرآن دارد قابل مقایسه با گذشته نیست و در گذشته شرایط برای نگاه به قرآن خاص بوده و بعد از انقلاب با رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری حضور قرآن در زندگی مردم فراگیرتر شد .
سردار هاتف عنوان کرد : نسل جوان ما جلسات قرآنی بسیاری را در اداراتی مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و و دیگر سازمان ها و ادارات برگزار می کنند که هرچه ارتباط با قرآن بیشتر شود زندگی بهتر و پربرکت تری خواهیم داشت.
نمایشگاه قرآن کریم در موزه معاصر اهواز از11خرداد به مدت 10شب از ساعت 18 تا 22 برای بازدید عموم دائر است .
7165/6002
خبرنگار : حمیدرضا ترابی فرد **انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.