علی بالویی کارشناس امور کودک و نوجوان در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: کودکان سرشار از انرژی و دنبال فرصت‌هایی هستند که انرژی خود را بتوانند رها کنند و از لحظات خود لذت ببرند.

بالویی توضیح داد: کودکان خلاق اند و در استفاده و کاربرد مواد خلاقیت های چشمگیری را بروز می دهند و در واقع راه حل های متفاوتی را در پیش می گیرند تا فرآیندی را که طی می کنند در حین بازی یا فعالیت های هنری برایشان مفرح تر شود.

وی افزود: اینجاست که می توانیم بگوییم کودکان در حین بازی می آموزند. کودکان می آموزند که در دنیای بزرگسالی باید برای مواجه شدن با چالش‌های زندگی، خلاق بود و راه حل های مناسبی را در پیش گیرند.

این کارشناس امور کودک و نوجوان افزود: متاسفانه والدین، کودکان را در حصار بایدها و نبایدهایشان قرار می دهند که این سرآغاز سرکوب کردن هیجاناتشان به شیوه مطلوب است و کودکان سرشار از هیجانات فرو خورده، تنش های روانی و....که نهایتا برچسب های نادرست روان شناختی به آنان زده می شود.

بالویی با بیان اینکه بیاییم خالق لحظاتی باشیم که خلاقیت را درکودکانمان تقویت کنیم افزود: کودک باید بتواند هیجاناتش را بصورت مطلوب تری برون ریزی کند.

وی گفت: این کارگاه یک روزه را با هدف تخلیه هیجانی کودکان شوشی برگزار کردم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 662455
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.