صادق جلیلی سه شنبه در گفت و گو با گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال 1395 حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان عملیاتی شد افزود: در گام بعدی کارت های الکترونیکی سلامت جایگزین دفترچه های درمانی می شود که این اقدام مزایای بسیاری به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: با حذف دفترچه های تامین اجتماعی و صدور کارت الکترونیکی سلامت ضمن کاهش خطاهایی که در نسخه نویسی پیش می آمد مقدمه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت فراهم شده و از سویی صرفه جویی کاغذ و وقت مراجعه کنندگان ، شفافیت در خدمت رسانی به بیمه شدگان را به دنبال خواهد داشت.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: گام بعدی ، حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در مراکز و موسسه های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی است که قرار است به زودی به صورت پایلوت در برخی استان ها به اجرا درآید.
جلیلی افزود: برای حذف دفترچه های تامین اجتماعی در مراکز و موسسه های طرف قرارداد و به کارگیری کارت الکترونیک سلامت ، به یکسری تجهیزات خاص ارتباطی نیاز دارد که آنلاین کردن این سامانه های ارتباطی زمان بر است.
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان سال جاری نیز همه موسسه های طرف قرارداد به سامانه یکپارچه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان متصل و به صورت عملی دفترچه های درمانی از گردونه خارج و کارت الکترونیکی سلامت جایگزین خواهد شد.

* ارتقا هتلینگ و نوسازی تجهیزات اورژانس های بیمارستان ها
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان از شروع اجرای طرح ارتقا هتلینگ و نوسازی تجهیزات اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز و سایر بیمارستان های زیرپوشش این مدیریت در سطح استان خبر داد.
جلیلی گفت: در نخستین گام اورژانس بیمارستان امیر المومنین(ع) به طول کامل نوسازی و 25تخت استاندارد در آن جانمایی می شود.
وی گفت: تا پایان سال جاری همه بخش های بستری و هتلینگ بیمارستان امیرالمومنین(ع) به همراه تجهیزات پزشکی نوسازی و در خدمت بیماران قرار می گیرد.
جلیلی با اشاره به اینکه پارسال 6 هزار و 500میلیارد ریال در بخش درمان غیرمستقیم به 2 هزار و 200موسسه درمانی و پزشکی طرف قرارداد سازمان پرداخت و سه هزار و 500میلیارد ریال نیز در بخش درمان مستقیم هزینه شده است افزود: امسال سقف اعتبارات تخصیصی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم 20درصد افزایش می یابد.
پارسال مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در 31مرکز درمانی و بیمارستان زیرپوشش و ملکی خود به پنج میلیون و 583هزار نفر خدمات درمانی و پزشکی ارائه کرد.
حدود 55درصد جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.