غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی مراحل انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان خوزستان طبق جدول زمانبندی و بر اساس قانون به طور کامل اجرا شد.
وی اظهار کرد: در این راستا برای برگزاری انتخابات سالم و با نشاط ، در طول مراحل مختلف، هماهنگی و تعامل بسیار خوبی با هیات های نظارت خوزستان انجام شد.
شریعتی اضافه کرد: مردم استان در روز 29 اردیبهشت ماه به رغم گرمای طاقت فرسا در صف های طولانی مدت ها صبر کردند تا با مشارکت در این انتخابات در سرنوشت خود شرکت کنند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: هر چند تا ساعت 24 در این استان رای گیری در اغلب شعب امکان پذیر بود ولی به دلیل موافقت نکردن هیات های نظارت استان از ساعت 24 به بعد امکان اخذ رای در شعب وجود نداشت و بسیاری از شهروندانی که در صف ها منتظر رای دادن بودند موفق نشدند آرای خود را به صندق ها بیاندازند.
وی گفت: اگر هیات های نظارت با اخذ رای از افرادی که داخل شعب بودند بعد از ساعت 24 موافقت می کردند قطعا مشارکت مردمی در این انتخابات در خوزستان به بیش از 75 درصد می رسید.
شریعتی با اشاره به تعامل خوب هیات های اجرایی و نظارت در این انتخابات، افزود: تعامل به گونه ای بود که گاهی با وجود احتمال تاخیر به منظور کسب تایید هیات نظارت برای اعزام صندوق های رای به برخی مناطق اما برای تعامل با هیات نظارت با این تاخیر کنار می آمدیم تا هیچگونه شبهه ای به وجود نیاید.
استاندار خوزستان در خصوص تامین تعرفه ها نیز گفت: طبق پیش بینی های انجام شده مقرر شد در صورتی که 70 درصد تعرفه ها در هر شعبه ای مصرف شود تعرفه لازم به شعبه انتقال داده شود که با اجرای این تدبیر با توجه به موازین قانونی آن در هیچ یک از شعب و صندوق های اخذ رای استان خوزستان مشکل کمبود تعرفه نداشتیم.
وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اقای حسن روحانی رای 675 هزار و 495 نفر معادل 34 درصد شرکت کنندگان در انتخابات استان را کسب کرد این در حالیست که امسال یک میلیون و 193 هزار و 392 نفر در استان به روحانی رای دادند که در مقایسه ای می‌توان گفت که میزان رای دکتر روحانی در خوزستان نسبت به دور قبل دو برابر شده است و این کار بزرگ توسط مردم استان صورت گرفته است.
استاندار خوزستان گفت : در خوزستان بیشترین آرای کسب شده حسن روحانی مربوط به اهواز با 333 هزار و 155 رای بوده، این در حالیست که حجت الاسلام ابراهیم رئیسی 175 هزار و 503 رای در این شهرستان کسب کرده است.
وی اضافه کرد: در آبادان حجت الاسلام روحانی 65 هزار و 925 رای و حجت الاسلام رئیسی 59 هزار و 71 رای؛ در بهبهان حجت الاسلام حسن روحانی 63 هزار و 576 رای و حجت الاسلام ابراهیم رئیسی 25 هزار و 943 رای؛ در اندیمشک حجت الاسلام حسن روحانی 55 هزار و 387 رای و حجت الاسلام ابراهیم رئیسی 30 هزار و 554 رای کسب کردند.
شریعتی ادامه داد: در ایذه حجت الاسلام حسن روحانی 61 هزار و 382 رای و حجت الاسلام رئیسی 26 هزار و 718 رای؛ در شوشتر حجت الاسلام روحانی 55 هزار و 604 رای و حجت الاسلام رئیسی 36 هزار و 976 رای؛ در مسجدسلیمان حجت الاسلام روحانی 45 هزار و 159 رای و حجت الاسلام رئیسی 15 هزار و 57 رای و در هندیجان حجت الاسلام روحانی 11 هزار و 369 رای و حجت الاسلام رئیسی هشت هزار و 942 رای به دست آوردند.
استاندار خوزستان گفت: با تعامل خوب و همکاری عالی هیات های اجرایی و نظارت هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات استان خوزستان نبود و تنها در ساعات آخر با توجه به اینکه شورای نگهبان اعلام کرد بعد از ساعت 24 رای گیری انجام نشود شاهد تراکم در برخی از شعب اخذ رای بودیم که به همین دلیل از عموم مردم استان عذرخواهی کردیم.
وی با بیان اینکه انتخابات استان خوزستان در صحت و سلامت کامل و با شوق و شور بالای مردم برگزار شد، اظهار کرد: از سوی دیگر حضور مستمر و فعال عوامل اجرایی، هیات نظارت، نیروی انتظامی و شورای نگهبان و سایر عوامل در شعب اخذ رای موجب شد که هیچگونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات استان نداشته باشیم.
شریعتی تصریح کرد: تمامی صورتجلسات شعب اخذ رای در استان خوزستان به امضای هیات های اجرایی و نظارت رسیده که این نشان دهنده روند کاملا قانونی و سلامت انتخابات در سطح استان است.
استاندار خوزستان گفت: در روند برگزاری انتخابات استان خوزستان و شهر اهواز هیچ مشکلی نداشتیم چرا که با حضور تمامی عوامل اجرایی، نظارت و شورای نگهبان در سطح شعب مُر قانون در تمامی مراحل برگزاری انتخابات اجرا شد.
وی یادآور شد: همین اقدامات و تعامل و همکاری مطلوب به منزله صیانت از آرا مردم در انتخابات 29 اردیبهشت است.
شریعتی همچنین به فعالیت نامزدهای انتخابات در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در جریان تبلیغات انتخابات نیز نامزدها و نمایندگان آنها در فضای کاملا منطقی و با نشاط در استان خوزستان حاضر شده و با حضور در میان هواداران برنامه های خود را اجرا کردند.
وی با بیان اینکه اجرای مُر قانون و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری مردم اصل مورد توجه برگزارکنندگان انتخابات در استان خوزستان بود خاطرنشان کرد: انتخابات 29 اردیبهشت استان در فضایی با نشاط شاداب و با حضور حداکثری و مثال زدنی مردم به صورت کاملا قانونمند برگزار شد.
شریعتی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری مطلوب هیات های اجرایی و نظارت در روند برگزاری این دوره از انتخابات از عموم مردم استان خوزستان برای حضور مثال زدنی، پرشور و حماسی خود در انتخابات 29 اردیبهشت قدردانی کرد.
6064/7151
خبرنگار نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.