فرهاد قلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با انتقاد از آتش زدن بقایای مزارع گندم در منطقه از سوی کشاورزان افزود:تذکر و هشدارهای ارائه شده به کشاورزان در رابطه با این تخلف تاکنون بازدارنده نبوده است.
وی افزود:بر اثر آتش زدن کاه و کلش و بقایای مزارع گندم در دزفول در مدت دو هفته اخیر با چهار مورد آتش سوزی مواجه شدیم که وسعت این آتش سوزی ها در دست بررسی است.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت:در این مدت سه مورد آتش سوزی جنگل در زاویه ها و یک مورد آتش سوزی در میانرود دزفول اتفاق افتاد که مهار شدند ولی خساراتی به جنگل های این شهرستان وارد شد.

**معرفی 20 کشاورز متخلف به مراجع قضایی دزفول
قلی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:با توجه به اینکه آتش زدن کاه و کلش مزارع گندم موجب آلودگی هوا می شود محیط زیست شهرستان دزفول اقدام به شناسایی کشاورزان متخلف کرده تا با اعمال قانون جلوی کار این کشاورزان متخلف گرفته شود.
وی افزود:در این خصوص 20 کشاورز متخلف که اقدام به آتش زدن مزارع کشاورزی کردند شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شدند تا از نظر کیفری محاکمه شوند.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از کشاورزان خواست برای جلوگیری از آلودگی هوا و خسارت به محیط زیست از آتش زدن کاه وکلش مزارع گندم خودداری کنند.
به گزارش ایرنا دود ناشی از آتش زدن بقایای مزارع گندم از اواسط اردیبهشت ماه تاکنون موجب تشدید آلودگی هوای شمال خوزستان شده است.
با وجود هشدارهای مکرر اداره حفاظت محیط زیست دزفول آتش زدن بقایای مزارع گندم همچنان در شمال استان خوزستان مشاده می شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.