تیم ایران با ۲۳ اختراع و با شرکت ۱۲ مخترع بصورت حضوری و ۳۶ مخترع به صورت غیر حضوری با هزینه شخصی و با همت شرکت ایده پردازان هور، شرکت داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در نهمین دوره از مسابقات و نمایشگاه اختراعات جهان که از ۴ الی ۶ خردادماه توسط موسسه بین المللی یورو ایونت و با حضور ۹۸۲ مخترع از ۳۸ کشور جهان در شهر یاش رومانی برگزار شد، تیم ۱۲ نفره ایران با کسب ۸ مدال طلا ۳ نقره و ۳ برنز پس از کشور تایوان به مقام دوم این دوره از مسابقات دست یافت و تیم های آلمان و پرتغال به صورت مشترک به مقام سوم و تیم لهستان حائز رتبه چهارم شدند.

تیم ایران با ۲۳ اختراع و با شرکت ۱۲ مخترع بصورت حضوری و ۳۶ مخترع به صورت غیر حضوری با هزینه شخصی و با همت شرکت ایده پردازان هور ، مجری طرح مخترع جوان در این دوره از مسابقات شرکت نمود که طرحها و اختراعات آنان نیز مورد توجه و استقبال شرکتهای سرمایه گزار خارجی قرار گرفت.

در حاشیه این مسابقات نیز پس از بررسی و ارزیابی اختراعات، تیم شایسته و جوان ایران، سه کاپ ارزشمند برترین طرح استفاده از انرژی های اتلافی و برترین طرح ساده کاربردی را از سوی هیئت داوران و برترین طرح سازگار با محیط زیست و استفاده از تکنولوژی های نوین را از سوی دانشگاه تکنیکال ناپوکای رومانی کسب نمود.

گفتنی است تیم ایران شامگاه پنجشنبه ۱۱ خرداد به کشور بازمی گردد و امید است این جوانان پویا و خلاق و اختراعات کاربردی آنان مورد توجه مسئولان و شرکتهای ایرانی واقع شود تا با تجاری سازی این طرحها، شاهد تحولی اساسی و دانش بنیان در ایجاد اشتغال، تولید داخلی و خودکفایی ملی باشیم.

لازم بذکر است در تیم ایران ۲۳ مخترع خوزستانی حضور داشتند که با کسب ۱۳ مدال از مجموع ۱۴ مدال، سهم بسزایی در کسب این افتخار ملی داشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.