استاندار خوزستان گفت: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و احیاء اراضیُ کاری اساسی و در راستای تثبیت و پایدار کردن معیشت مردم و درآمد جامعه صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای کشاورزی ضمن تأکید بر مطلب فوق اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 340 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده و روند خرید  ادامه دارد واین امر در پرتو  سیاست های مدبرانه دولت یازدهم و رییس جمهور در خوزستان محقق گردید.

شریعتی با بیان این مطلب که کار زیر بنایی و اساسی نتیجه ای پایدار خواهد داشت، افزود: اجرای طرح 550 هزار هکتاری و احیاء اراضی کاری، اساسی و در راستای تثبیت و پایدار کردن معیشت مردم و درآمد جامعه  صورت می گیرد و زمانی درآمد جامعه پایدار شود آن جامعه برای آینده برنامه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که در کشور ما حدود 86 درصد آب به مصرف کشاورزی می رود گفت: روند موجود  نشان دهنده این امر مهم می باشد که از منابع آبی استفاده بهینه نمی کنیم در حالی که روش های مدرن تر جهت استفاده بهینه از آب وجود دارد.

شریعتی افزود: دولت عزمش را جزم نموده تا سطح زیر کشت محصولات را افزایش دهد و اجرای طرح 550 هزار هکتاری در راستای این موضوع می باشد.

استاندار خوزستان از سازمان آب و برق خواست برای توسعه آبیاری تحت فشار و کم فشار با هماهنگی ارگانهای ذیربط ، ورود کرده و زودتر عملیات را شروع کنند

وی گفت: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در اولین سفر رییس جمهور به استان  تصویب شد تاکنون 260 هزار هکتار آن عملیاتی شده و  قرار است تا پایان امسال این سطح به 312 هزار هکتار برسد.

شریعتی با بیان این مطلب که  فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری باید عملیاتی بشود، افزود: در استان خوزستان 229 هزار هکتار و در استان  ایلام 9 هزار هکتار که جمعاً 238 هکتار می باشد باید انجام شود.

استاندار گفت: در فاز دوم، تمهیداتی اندیشیده شده که  با انجام زهکش های سراسری پسابها به رودخانه برنگردد و اکوسیستم آن بر هم زده نشود و در عین حال سطح زیر کشت آبیاری تحت فشار و کم فشار تا جایی که مقدور است انجام شود و حدوداً برای انجام این عملیات 5/3 میلیارد دلار برآورد شده است که از محل فاینانس و امثال آن تأمین می شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی و آب و برق باید توافق نامه ای امضاء کنند که از کدام حوزه ها می توان آب مورد نیاز را تأمین نمود و توزیع 229 هزار هکتار زمین کشاورزی باید مشخص شود که این موضوع الان معطل مانده و این کار هر چه سریعتر باید انجام شود تا برای سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.

شریعتی  با بیان این مطلب که در کشت تابستانه باید مراعات حال مردم را نمود، مخالفت خود را با عدم کشت شلتوک اعلام نمود و گفت: این موضوع با وزیر هم مطرح گردیده و دلیلی ندارد برای اصفهان، فارس و خوزستان یک جور تصمیم گیری شود. استانهای مذکور مشکلات آبی دارند که ما نداریم و ما وضع مان بسیار بهتر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.