به گزارش ایرنا سیدحمید رضا طیبی دوشنبه در آئین رونمایی از مته حفاری دندانه ای که با تلاش پژوهشگران و صنعتگران جهاد دانشگاهی خوزستان طراحی و بومی سازی شده است افزود: تولید در کشور باید به سمت فناوری نو و برندسازی برود البته باید قانون از تولید داخلی حمایت کند تا بتوان فضای رقابتی شکل گیرد و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی گفت: همه کشورهای دنیا تلاش می کنند تولیدات خود را بر اساس برندسازی و فناوری پیشرفته در بازار جهانی عرضه کنند و ما نیز باید این مسیر را طی کنیم تا بتوانیم سهم خود را از بازار بگیریم.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی در ادامه گفت: اگر در تولید فناورانه غفلت شود ، کشور با مشکلات جدی رو به رو می شود و تولیدداخلی و اشتغال در کشور به مخاطره خواهد افتاد.
طیبی ضرورت اصلاح قوانین حمایت از تولید داخلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: حمایت از تولید داخلی باید به قانون تبدیل شود و برای موفقیت آن و حضور در بازار جهانی ، همه پای کار بیایند.
وی بیان کرد: در جهاد دانشگاهی تلاش های خوبی برای برندسازی و تجاری سازی تولیدات داخلی صورت گرفته و و در این راستا ارتباط خوبی با مجموعه نفت ایجاد شده تا بتوان محصولات فناورانه را با برندسازی راهی بازارهای جهانی کرد.
عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه از ورود جهاد دانشگاهی برای طراحی و ساخت سیستم های پیشرفته نمک زدایی در صنعت نفت خبر داد و افزود:جهاد دانشگاهی تلاش می کند ریسک طراحی و ساخت محصولات فناورانه را با حمایت از پژوهشگران و صنعتگران توانمند داخلی کم کند و در این راه نیز توفیق های زیادی داشته است.
طیبی ضرورت اصلاح قانون حمایت از تولید داخلی را با هدف جلوگیری از سوء استفاده و رانت را مورد تاکید قرار داد و افزود: جهاد دانشگاهی در سال اقتصاد مقاومتی همه توان خود را برای بومی سازی و برندسازی تولیدات داخلی به خصوص کالاهای راهبردی به کار خواهد گرفت.
بنا به این گزارش طراحی و ساخت مته حفاری دندانه ای که در ردیف 10قلم کالای اساسی نفت است توسط صنعتگران و پژوهشگران جوان جهاد دانشگاهی خوزستان در مدت پنج سال انجام شده است.
در این آئین اعلام شد قرارداد ساخت 874 مته حفاری دندانه ای در اندازه های مختلف به مبلغ 440میلیارد ریال با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نهایی شده است.
با تولید انبوه این کالای مهم و راهبردی صنعت نفت که پیش از این از شرکت های اروپایی وارد می شد هزینه ساخت آن به حداقل خواهد رسید.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده:محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.