به گزارش ایرنا سیاوش حسین‌پور یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی ، ارزش خرید گندم تضمینی به وزن یک میلیون و 340هزار تن گندم را 16هزار و 725 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:شرکت غله با بهره‌گیری از 98 مرکز خرید ، مقدار گندم تضمینی در قالب 167هزار و 500 محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرده که از این میزان یک میلیون و 176هزار تن گندم معمولی و 164هزار تن گندم دروم است.
وی بیان کرد: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و80 هزار تن، نسبت به ذخیره سازی گندم اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور بیان کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهار درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت 13هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13هزار و300 ریال خریداری می‌کنند.
وی با بیان اینکه خرید گندم تنها در شهرستان ایذه در حال انجام و رو به اتمام است افزود:استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.
حسین پور گفت: دانه روغنی کلزا نیز در این استان، همزمان با خرید تضمینی گندم نیز خریداری می‌شود و تاکنون 18 هزارو 463 تن از این محصول، از کلزاکاران استان خریداری شده است.
با وجود شرایط نامناسب جوی ناشی از گرد وخاک و خشکسالی ، پیش بینی شده امسال یک میلیون و 700هزار تن گندم در استان خوزستان تولید شود.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.