استاد کیوان ساکت شنبه در گفت و گوی اختصاصی ایرنا گفت:وقتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندی مجوز برگزاری کنسرت می‌دهد، چگونه افراد یا جریان هایی که در این حیطه هیچگونه مسئولیت، صلاحیت و آشنایی با موسیقی ندارند، به خود اجازه می دهند به موسیقی و هنرمند توهین کند و کنسرت‌ها را کنسل کند.
وی اظهار داشت:این‌ همه کج‌سلیقه گری را چگونه می‌توان جبران کرد؟ بنده به ‌عنوان هنرمند پیشکسوت از رئیس جمهوری و وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی می خواهم برای اعاده حیثیت هنرمندان و شان و منزلت موسیقی ایرانی اقدام قاطع کرده و تکلیف این وضع را مشخص کنند.
این آهنگساز، نوازنده تار و سه ‌تار، نویسنده و مدرس دانشگاه هنر موسیقی را غذای روح توصیف کرد و گفت:اگر جلوی فعالیت هنرمندان پیشکسوت و دلسوز را بگیریم بدون شک مردم برای سیراب کردن روح خود از فرهنگ و هنری دیگر کشورها وام می گیرند که با ملاک‌ها، تربیت و شأن جامعه ایرانی امروزی همسویی نداشته باشد.
وی تصریح کرد:جلوگیری از کار هنرمندان آشنا و دلسوز و عاشق فرهنگ ایران به نابودی و سرگشتگی نسل آینده تبدیل خواهد شد.
استاد ساکت در بخش دیگری از سخنانش به تهدید برخی افراد در برنامه حضور وی در آبادان اشاره کرد و گفت:تهدید یک هنرمند می‌تواند روح آن را بیازد و خسته کند ولی عشق به موسیقی و قولی به دوستان در آبادان داده بودم، من را واداشت تا با تمام وجود در خدمت مردم باشم.
استاد ساکت هنر را در خدمت مردم و همپای دردها و شادی مردم دانست و گفت:معتقدم، هنر یک پدیده اجتماعی و هنرمند یک موجود اجتماعی است و این دو نمی‌توانند بدون تأثیرگذاری و فارغ از هم زندگی کنند.
وی افزود:هنرمندی که از مردم دور باشد و هنر او برای بیان دردها و شادی‌ها و نیازهای مردم زمان خود به کار نرود و این احساس را نداشته باشد این هنرمند چاره‌ای جز منزوی شدن و دور شدن از مردم ندارد.
کیوان ساکت آهنگساز، نوازنده تار و سه ‌تار، نویسنده و مدرس دانشگاه به مناسبت سوم خرداد - سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر - در تالار مهر آبادان به اجرای کنسرت پرداخت.
3015/6125 خبرنگار:عدنان جواهری ** دانتشاردهنده:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.