توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادبیات بندر امام خمینی، طی آئینی از دو مجموعه جدید شعر ذوالفقار شریعت، شاعر خوزستانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، این مراسم در تالار اجتماعات مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام با حضور جمع کثیری از هنرمندان، شاعران، نویسندگان، تعدادی از مسئولین منطقه و با حضور جمعی از مردم بندر امام خمینی با سخنرانی سید ستار فاطمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام آغاز شد.

فاطمی در بخشی از سخنان خود گفت: ذوالفقار شریعت رئیس انجمن شعر و ادبیات بندر امام خمینی، از شاعران نام‌آشنای استان و کشور است که تا کنون هفت مجموعه شعر به چاپ رسانده و این، برای بندر امام و خوزستان مایه‌ی مباهات است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام، ضمن تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، به اهمیت حمایت از هنرمندان و مؤلفین اشاره کرد و افزود: ما تمام تلاش خود را در راستای فراهم نمودن بستر مناسب جهت رشد و تعالی هنرمندان و در نتیجه توسعه‌ی فرهنگی شهر به کار خواهیم بست.

فاطمی ادامه داد: این مراسم، برای نخستین بار است که در بندر امام اجرا می‌شود و امیدواریم با چاپ آثار هنرمندان دیگر، در آینده شاهد تداوم این‌گونه برنامه‌ها باشیم.

وی حضور آقایان حسین عبیداوی و ایمان فلاحی، عضو و منتخب شورای شهر بندر امام و همچنین آقایان اسماعیل طرفی و بیژن بهوندی، مدیران روابط عمومی پتروشیمی‌های فارابی و فن‌آوران، کمالی فرد رئیس انجمن اسلامی معلمان بندر امام، درویشی مدیر خبرگزاری ایلنا در خوزستان را خوش‌آمد گفته و خواهان حمایت این دستگاه‌ها از فعالیت‌های فرهنگی شهر بندر امام شد.

در بخش دیگری از این مراسم، گودرز عباسی شاعر و نایب‌رئیس انجمن شعر و ادبیات بندر امام به جایگاه دعوت شد و ضمن سرودن دو رباعی، اشاره‌ای به پیشینه‌ی فعالیت‌های ادبی در بندر امام پرداخت و گفت: به جرأت می‌گویم اگر بندر امام در این سال‌ها در حوزه شعر و ادبیات حرفی برای گفتن دارد و چهره‌های بسیاری را به جامعه‌ی ادبی معرفی نموده، حاصل تلاش‌های ذوالفقار شریعت است.

وی در خصوص دو کتاب جدید این شاعر جنوبی به نام‌های «دلم می‌خواهد برگردم» و «از رطوبت جنوب تا خلیج چشمانت»، گفت: هر چند امروز مراسم رونمایی از این دو کتاب ارزشمند است و طبیعتاً نمی‌بایستی نقدی صورت گیرد، ولی از آنجائی که پرویز حسینی، منتقد، نویسنده، شاعر و مترجم معاصر، از قبل با محتویات این کتب آشنایی داشته، یادداشتی را برای این مراسم ارسال نموده که جا دارد در اینجا قرائت شود.

عبدالعظیم عربی، شاعر بندر امامی نیز به جایگاه دعوت شد و دو شعر، یکی در وصف خرمشهر و دیگری در وصف «شعر»، قرائت نمود.

ذوالفقار شریعت به‌عنوان آخرین سخنران به پشت تریبون دعوت شد و درحالی‌که مورد تشویق حاضرین قرار گرفته بود، سخنان خود را با تشکر از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میهمانان حاضر در مراسم آغاز کرد.

وی گفت: عدم حضور مسئولین در این مراسم اتفاق خوبی نیست، نه از این جهت که هنرمندان نیازمند آنان هستند، زیرا در طول تاریخ، این دولت‌ها بوده‌اند که همواره وام‌دار هنرمندان و شاعران بوده‌اند، بلکه از این نظر ابراز تأسف می‌کنم، زیرا منطقه‌ی ما شدیداً نیازمند توجه به مسائل فرهنگی می‌باشد و این مسأله نیازمند همراهی مسئولین دولتی و شهری است که می‌بایست علاوه بر شعارهای فرهنگی که می‌دهند، در عمل نیز ثابت کنند که پای‌کار هستند.

شریعت به توسعه‌ی صنعت و تجارت در منطقه اشاره کرد و گفت: اگر در کنار توسعه‌ی صنعتی، اقتصادی و تجاری، از توسعه‌ی فرهنگی غافل شویم، چهره‌ای نازیبا از منطقه را ترسیم کرده‌ایم که این آفت به‌زودی دامن صنعت و تجارت را هم خواهد گرفت.

این شاعر جنوبی در خصوص دو مجموعه جدید خود بیان داشت: قصد ندارم تا با صحبت پیرامون محتوای این دو مجموعه، برداشت‌های مخاطبین را تحت تأثیر قرار دهم، ولی از نظر ساختار زبانی و واژگانی، سعی کرده‌ام با استفاده از المان‌های جنوبی و زیست‌بوم خود، ضمن معرفی زادگاهم، به مفاهیمی مشترک بین انسان‌ها فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی و فرهنگی بپردازم.

در پایان این مراسم که با اجرای زیبای لیلا سپهری شاعر و عضو انجمن شعر و ادب بندر امام همراه بود، از دو مجموعه جدید شعر این شاعر خوزستانی رونمایی شد.

رونمایی از مجموعه شعر ذوالفقار شریعت

رونمایی از مجموعه شعر ذوالفقار شریعترونمایی از مجموعه شعر ذوالفقار شریعترونمایی از مجموعه شعر ذوالفقار شریعترونمایی از مجموعه شعر ذوالفقار شریعت

رونمایی از مجموعه شعر ذوالفقار شریعترونمایی از مجموعه شعر ذوالفقار شریعت

ذوالفقار شریعت

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.