به گزارش ایرنا این 6 خانه هلال در روستاهای ام الطمیر، مگسر، قجریه، بیت واوی، سکینی یک و عذیبی در بخش اسماعیلیه شهرستان اهواز واقع هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در آیین گشایش این 6 خانه هلال در بخش اسماعیلیه اهواز بیان کرد: خانه های هلال محلی برای هم افزایی در حل مشکلات هستند و زمینه توانمندسازی مناطق محروم را فراهم می کنند.
علی خدادادی گفت: راه اندازی خانه های هلال در راستای فعالیت های بشردوستانه جمعیت هلال احمر و رسالت های آن است.
وی افزود: هلال احمر حلقه وصل بین توانمندان و نیازمندان است که به عنوان حلقه وصل نیازمندان را از طریق خانه های هلال شناسایی و با استفاده از ظرفیت توانمندان و امکانات موجود به آنها کمک و آنها را توانمند می کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه با ایجاد خانه های هلال در ابتدا مردم منطقه مورد توجه قرار گرفته و مشکلات آنها شناسایی می شود، گفت: خانه های هلال می توانند مشکلات مناطق روستایی را به گوش مسئولان برسانند تا برای حل آنها برنامه ریزی شود.
خدادادی افزود: هلال احمر به دنبال ساختاری است که در این ساختار مجموعه های مختلفی از جمله اعضای شوراها، دهیاری ها و خانه های هلال و خانه های بهداشت در کنار هم مجموعه ای را شکل دهند تا بتوانند به صورت عملیاتی مشکلات را شناسایی و راه حل مناسب را برای آنها پیدا کنند.
وی ادامه داد: خانه هلال باعث هم افزایی می شود و زمینه ارائه آموزش های خودمراقبتی به آحاد مختلف جامعه را فراهم می کند که خودمراقبتی دربرابر آسیب های طبیعی و بیماری ها می تواند باعث کاهش مرگ و میر افراد شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه قدم اولی که جمعیت هلال احمر در روستاها قصد دارد بردارد آموزش است، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر زمینه آموزش را به روستاییان در بسترهای مختلف فراهم می کند؛ آموزش باید موجب تغییر نگرش و تغییر نگرش باید باعث تغییر رفتار شود.
خدادادی با اشاره به اینکه از هر 100 نفر تنها 9 نفر در جامعه آمادگی مقابله با آسیب های طبیعی را دارند که این رقم باید به بالای 50 درصد برسد، یادآور شد: ضریب خطرپذیری افراد در جامعه هشت از 10 است که اگرحادثه ای رخ دهد آسیب های شدیدی به جامعه وارد می کند.
وی گفت:آموزش در راستای توانمندسازی آحاد مختلف جامعه است که به بهبود وضعیت زندگی می انجامد و اگر زمینه ارائه آموزش لازم را به آحاد مختلف جامعه فراهم نکنیم باعث بروز آسیب به آنها می شود به همین منظور دو طرح ملی خادم و دادرس در جامعه و مدارس در حال اجراست.
خدادادی ادامه داد:یکی از اهداف نظام اسلامی توجه ویژه به محرومان و مناطق کم برخوردار است که خوشبختانه اکنون با شرایطی که ایجاد شده شاهد وضعیت بهتری هستیم.
به گزارش ایرنا با گشایش این تعداد خانه هلال تعداد این مراکز در شهرستان اهواز به 16 خانه هلال افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش خانه های هلال توسط گروه های مردمی اداره می شود که توسط جمعیت هلال احمر مهارت های امداد و نجات را فرا می گیرند و در شرایط خطر و حادثه در مناطقی که حضور دارند به مردم امداد رسانی می کنند.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.