به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور روز چهارشنبه درحاشیه آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خوزستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:عملیات الی بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد برگ زرینی در کارنامه این نظام اسلامی بود که به برکت خون پاک شهدای والامقام این مرزو بوم رقم خورد.
وی افزود: نیروهای مسلح درس بزرگی را از این شهدای والا مقام در این عملیات آموختند که یکی از مهمترین آنها وحدت فرماندهی است.
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: از دیگر اقدامات مهمی در این عملیات عبور از رودخانه کارون بود که در باور دشمنان بعثی نمی گنجید اما رشادت های رزمندگان اسلام و وحدت فرماندهی این امر مهم را محقق ساخت تا دشمن از تنها مسیری که پیش بینی نکرده بود غافلگیر شود.
سردار شاهوارپور گفت: همچنین استفاده از تاکتیک ها و تکنیک هایی که در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت می تواند در شرایط کنونی برای نیروهای مسلح یک درس بزرگ و مفید باشد.
وی ادامه داد: بحث فتح خرمشهر در طول تاریخ جمهوری اسلامی به عنوان یک اقدام مهم به نام ملت شریف ایران به ثبت رسیده و همواره باید در مناسبت های مختلف یاد و خاطره دلاورمردان دوران دفاع مقدس و آنهایی که در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل شده و یا جانباز شده اند را گرامی بداریم.
وی گفت: اکنون با درایت رهبر معظم انقلاب در هدایت نیروهای مسلح و با استفاده از فکر خلاق و جوان نیروهای ارتش و سپاه و در حوزه اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات دشمن، نیروهای مسلح از آمادگی بالایی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: آمادگی نیروهای مسلح در خوزستان به صورت مداوم رصد شده و روز به روز از نظر تجهیزاتی و جسمانی تقویت می شود.
صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خوزستان روز چهارشنبه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در محل پادگان سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با حضور یگان های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی خوزستان برگزار شد.
7152/ 6037
خبرنگار: محمد رضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.