مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: صنعت پتروشیمی؛ مهم‌ترین بستر رشد اقتصادی آینده کشور به شمار می رود و در این مسیر، تکمیل زنجیره ارزش از برنامه های پتروشیمی مارون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، رحیم شریف‌موسوی با تأکید بر پیشی گرفتن صنعت پتروشیمی از صنایع نفت و گاز در اقتصاد کشور، اظهار کرد: پتروشیمی در بحث اقتصاد کشور، هم در ارزیابی فعلی و هم درپیش‌بینی‌ها و نگاه به آینده با توجه به رفع تحریم‌ها و اجرای برجام، می‌تواند در اقتصاد ملی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی به دنبال توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی مارون هستیم.

شریف‌موسوی افزود: شرکت‌های پتروشیمی اکنون در فضای پسابرجام با امنیت بیشتری گام برداشته و درصدد جذب منابع مالی جدید برای انجام پروژه‌های خود هستند و علاوه بر این، اکنون زمان آن رسیده تا یکپارچه‌سازی در صنعت پتروشیمی، به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در نظر گرفته شده و این مفهوم جدید در ساختار این صنعت رواج یابد.

شریف ‌موسوی تصریح کرد: در حال حاضر، با توجه به این که فروش محصولات پتروشیمی بیشتر از مبلغ فروش یکساله نفت و گاز کشور است، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد پیشی گرفتن این صنعت از صنایع نفت و گاز در اقتصاد کشور باشیم که خود این مساله، نشان از آن دارد که باید زیرساخت‌های این صنعت تکمیل شده و پروژه‌ها هرچه زودتر به سرانجام برسند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون افزود: پتروشیمی ایران فرصتی استثنایی برای تمامی دست‌اندرکاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا خود را در منطقه، به اوج برساند و این در حالی است که اگر از این فرصت استفاده نکند، باید منتظر تهدیدات آن باشد؛ چراکه رقبا به سرعت در حال رشد هستند و می‌توانند با کمی تلاش بیشتر، بستر و بازارهای هدف ایران در بخش صادرات را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد آن هستیم که حتی تهدیدات پتروشیمی نسبت به محیط زیست نیز حذف و یا تبدیل به فرصت شده که این امر خود نشان از تلاش دست‌اندرکاران این عرصه برای رسیدن به بهترین‌هاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.