به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری اهواز، نبی اله خون میرزائی اظهار کرد: بنابه تصمیم هیات نظارت در جلسه مشترک بین هیات نظارت، هیات اجرایی و ستاد انتخابات فرمانداری با توجه به برخی اشکالات در بعضی از صندوق ها و نیاز به بازشماری، اقدام به بازشماری 22 صندوق کردیم تا صحت گزارشات درخصوص تخلفات مشخص شود.
وی ادامه داد: ما درباره این 22 صندوق اظهار نظر نمی کنیم زیرا باید نتایج بازشماری روشن شود و آن را با نتایج و صورتجلسات گذشته مطابقت دهیم.
خون میرزایی تاکید کرد: شعب اخذ رای که احتمال مخدوش بودن آرا یا ابهام در آنها وجود دارد، یا صورتجلسات دقیق نباشند مورد توجه قرار می گیرد و به راحتی از این مسائل نمی گذریم.
سرپرست فرمانداری اهواز اضافه کرد: تا ساعت 13 و 45 دقیقه امروز یکشنبه صندوق های 279 شعبه رای گیری شورای شهر اهواز ثبت نهایی شده و 113 شعبه دیگر در حال ارسال اطلاعات هستند.
وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی اولیه تا ساعت 24 روز یکشنبه جمع بندی آرا انجام می شد اما با این روندی که وجود دارد و لزوم نظارت و دقت در احتمال می رود که نتایج روز دوشنبه یکم خرداد اعلام شود.
خون میرزائی ادامه داد: امانتدار رای مردم خواهیم بود و تلاش ما این است که با دقت بالا آرای مردم را صیانت کنیم و در پایان در اختیار رسانه ها قرار دهیم.
وی همچنین درباره شایعه دخالت برخی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جمع بندی آرا گفت: نمایندگان مجلس به دلیل جایگاه مجلس به عنوان دستگاه نظارتی انتخابات شوراها دراین زمینه نقش دارند.
وی با بیان اینکه دخالتی از جانب نمایندگان اهواز در فرآیند تجمیع آرای شورای شهر صورت نگرفته، افزود: دغدغه نمایندگان مردم اهواز هم دراین زمینه است و بیشتر برای مشورت فکری و دلگرمی و پشتیبانی به ستاد انتخابات سرکشی می کنند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
600 نفر در این دوره از انتخابات اهواز نامزد شده بودند.
انتشار فهرست های غیررسمی از منتخبان شورای اسلامی شهر اهواز از روز گذشته در فضای مجازی، واکنش هایی در پی داشته و تعدادی از نامزدهای این دوره از انتخابات با مراجعه به فرمانداری نسبت به این مساله اعتراض کرده اند.
ساعتی پیش خبر درگیری دبیر هیات نظارت انتخابات شورای شهر اهواز و یکی از کارمندان فرمانداری، در فضای مجازی منتشر شد. بر اساس اخبار منتشر شده دبیر هیات نظارت بر انتخابات اهواز بازداشت و پس از ساعتی آزاد شده است.
با وجود پیگیری، فرمانداری اهواز تاکنون دراین زمینه توضیحی ارائه نکرده است.

7151 / 6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.