انتخابات به عنوان تجلی دموکراسی، یکی از تجربیات مفید بشر برای تعیین تکلیف قدرت سیاسی است‌ که از این طریق مردم می‌توانند سرنوشت خود را به دست خود تعیین کنند.
در روزی که نگاه همه جهانیان به ایران اسلامی است مرزنشینان آبادان نیز به منظور نشان دادن غیرت ملی، حضور چشمگیر در صندوق های اخذ رای دارند.
گزارش‌های دریافتی خبرنگاران ایرنا از شهرستان‌های مختلف استان خوزستان، بیانگر حضور پررنگ و تأثیرگذار مردم در حماسه انتخاب در روز جاری است.
مردم شهرها و روستاهای خوزستان به‌صورت گسترده در پای صندوق‌های رأی حضور یافته‌اند و کار رأی‌گیری با دقت و سهولت در حال انجام است.
آرامش و قانونمندی در همه شعبه‌های قابل مشاهده است و موج عظیم مراجعه به صندوق‌های رأی هر لحظه پررنگ‌تر می‌شود.
مردم ولایتمدار و انقلابی آبادان نیز برای مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود با وجود گرمای هوا در پای صندوق های رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا حضور حداکثری دارند و در همه شعبه های اخذ رای قبل از آغاز رای گیری در محل شعبه های اخذ حضور داشتند.
طبق قانون تمامی متولدین ۲۹ اردیبهشت سال 1378 و قبل از آن واجد شرایط رای دادن در انتخابات این دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
طبق قانون زمان پایان رای گیری ساعت 18 امروز جمعه بیست و نهم اردیبهشت است که قطع به یقین با توجه به مشارکت بالای هموطنان عزیزمان، این مهلت در بیشتر شعبه های انتخاباتی تمدید می شود.
یک رای اولی در حالی که با خانواده در شعبه 51 اخذ رای آبادان حضور داشت به ایرنا گفت:مشارکت در انتخابات سهیم شدن در سرنوشت و آینده کشور است و به عنوان یک رای اولی خوشحال هستم که می توانم در سرنوشت کشور سهیم باشم.
علی جمالی افزود:نسل جوان کشور امروز یکی از بزرگ‌ ترین و مهمترین حماسه را رقم می زنند.
یکی دیگر از شهروندن آبادانی در صندوق شماره 16 اخذ رای به ایرنا گفت:مردم برای لبیک به فرمایشات رهبری در خصوص حضور حداکثری در انتخابات از صبح تاکنون بسیار باشکوه در انتخابات مشارکت دارند.
حجت الاسلام ناصر بحرانی گفت:امروز چشم همه دشمنان و دوستدارن انقلاب اسلامی به حضور مردم در پای صندوق های رای است و قطعا حضور مردم در بعد سیاست خارجی و داخلی تاثیر گذار است.
وی گفت:حضور مردم در انتخابات دشمنان را نا امید و دوستدارن انقلاب را خوشحال می کند.
حجت الاسلام بحرانی گفت:مردم از رئیس جمهوری منتخب انتظار دارند تا مشکلات اقتصادی و معیشت آنها را مد نظر داشته باشد و اعضای شورای شهر نیز به فکر رفع مشکلات شهری آبادان باشند.
سمیه نصاری یکی دیگر از شهروندان آبادان نیز، حضور مردم در صندوق های اخذ رای را پرشور توصیف کرد و افزود:در تمامی انتخابات شرکت داشتم و هیچ‌گاه فرصت مشارکت در تصمیم‌گیری مسائل مربوط به کشور را از دست نمی دهم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و میان‌دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) همزمان با سراسر کشور در آبادان آغاز شد.
3015/6125 ** خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.