فیض‌الله عرب سرخی، شامگاه روز دوشنبه در میان مردم بندر امام خمینی، گفت: بخشی از جریان اصولگرا که دیدگاه معتدل و عقلانی دارند، امروز در اردوگاه روحانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، فیض‌الله عرب سرخی که در حسینیه‌ی آیت‌الله طالقانی بندر امام سخن می‌گفت، افزود: یک ویژگی بزرگ که بین دو طیف سیاسی موجود در کشور وجود دارد، نگاه آنان به «آزادی» است. در نگاه اصلاح طلبانه، که اتفاقاً وسیع‌تر شده، این است که با آزادی سیاسی و نقد می‌توان بیماری جامعه را درمان کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: جامعه‌ای که در آن نقد وجود ندارد، جامعه‌ای است که نهایتاً منتج به بروز همین پرونده‌های فساد مالی می‌شود که از دولت قبل باقی مانده است. وقتی آزادی نباشد، فساد به وجود می‌آید. وقتی رسانه‌ی ملی متعلق به یک جریان خاص می‌شود و روزنامه‌ها فله‌ای تعطیل می‌شوند، معلوم است که جامعه دچار فساد می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی دولت اصلاحات ادامه داد: در دولت روحانی، فضای سیاسی ما نشاط متفاوتی را تجربه کرده است. حمایت طیف وسیعی از هنرمندان از این دولت نشان‌دهنده این مسئله است که در حوزه‌های سینما، تئاتر، موسیقی، کتاب و ... با رویکرد متفاوت دولت، شاهد نشاط و تنوع هستیم.

وی گفت: در فضای دانشجویی و دانشگاه نیز، دیگر دانشجوی ستاره‌دار تولید نمی‌شود، در این دولت ۱۵۰ انجمن اجازه فعالیت پیدا کردند. در دانشگاه‌ها علیرغم فشار جناح مخالف، شاهد نشاط جوانان هستیم و امروز می‌توانیم به‌راحتی در این موارد با شما مردم صحبت کنیم. فراموش نکرده‌ایم که در گذشته، افرادی به زندان رفتند تا نقد نکنند و ما امروز به لطف دولت تدبیر و امید، از این مرحله گذشته‌ایم.

عرب سرخی ادامه داد: در بخش اقتصادی هم امروز شاهدیم که خیلی از دستگاه‌هایی که مأموریت دیگری دارند، و وارد فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند، حضورشان کاهش یافته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت یازدهم، گفت: قبل از این دولت، ما ۸ سال تحقیر بین‌المللی را تحمل کردیم. حالا در این ۴ سال، امیدوار هستیم بتوانیم وضعیت را از این‌که هست، بهتر کنیم.

عرب سرخی در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین که گفته بود آزادی ازنظر شما چیست، گفت: آزادی یعنی اینکه هر کس بتواند حرفش را به همه‌ی ارکان حاکمیت بزند، حتی اگر آن حرف غلط باشد. زیرا دین اساساً ملازم آزادی است، کسانی که دین را در منافات با آزادی می‌دانند علاوه بر اینکه آزادی را نفهمیده‌اند، دین را هم درک نکرده‌اند.

پیش از سخنان فیض‌الله عرب سرخی، ابوالقاسم کمالی فرد، رئیس ستاد فرهنگیان حامی حسن روحانی در بندر امام ضمن خیرمقدم به جمعیت حاضر، گفت: این بار مسئولیت خلق حماسه‌ی دوم خردادی دیگر، به ما سپرده شده است. ما نیز در 29 اردیبهشت، با حضور در پای صندوق‌های رأی، این حماسه را خلق خواهیم کرد.

در پایان این مراسم، عرب سرخی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که تحلیل شما از کناره‌گیری قالیباف از انتخابات، چیست؟ گفت: این استراتژی «جمنا» بود که از قبل به آن آگاهی داشتیم. بنابراین با یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی، مواجه نشده‌ایم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.