به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در آیین جشن 'نشاط و امید' در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان، گفت:در حال حاضر 45 خانه جوان در کشور فعال است که این تعداد تا پایان سال 96 به 100 خانه جوان افزایش می یابد.
وی با بیان افزایش تعداد سمن های کشور در چهار سال اخیر و فعالیت 2 هزار سمن در کشور افزود:تا پیش از شروع کار دولت در خوزستان تنها هفت سمن فعال موجود بود اما امروز بیش از 64 سمن در این استان مشغول به کار هستند که شاهد رشد 6،5 برابری هستیم.
سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش راهبرد وزارت ورزش و جوانان را فراهم کردن زمینه مشارکت مردم بخصوص جوانان در امور مختلف کشور عنوان کرد و گفت:در چهار سال اخیر تعداد سازمان های مردم نهاد کشور از 47 به 2 هزار مورد افزایش یافت.
وزیر ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه استان خوزستان به لحاظ ورزشی غنی است افزود:زمانی نصف ترکیب تیم ملی و باشگاه های بزرگ فوتبال کشور را بازیکنان خوزستانی تشکیل می دادند که برای کشور افتخار آفرینی می کردند همچنین این استان در رشته های دیگر نظیر کشتی فرنگی، دو و میدانی و بسکتبال همیشه سرشار از استعداد بوده است.
وی همچنین با تبریک صعود تیم استقلال خوزستان به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گفت و افزود:این صعود افتخار بزرگی برای ورزش کشور و خوزستان است و امیدواریم همچنان حرکت رو به رشد این تیم ادامه داشته باشد.
سلطانی فر در خصوص استان خوزستان نیز گفت:تا پایان سال جاری 140 زمین مینی فوتبال و 5 خانه جوان در استان خوزستان ساخته و بهره برداری می شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شرایط نامناسب استقلال اهواز نیز گفت:نسبت به وضعیت بد استقلال اهواز در لیگ1 متاسفم و از این بابت به مدیر کل ورزش استان تکلیف کردم که با مسئولان باشگاه نشست هایی برگزار کند تا در لیگ دسته دوم سال آینده به خوبی ظاهر شوند و مجددا به لیگ 1 بازگردند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در سال های آینده خبرهایی بسیار خوبی از ورزش خوزستان خواهیم شنید گفت:این نوید را می دهم که در سال های آینده شاهد قهرمانی های ورزشکاران استان و به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان در رویدادهای بین الملی باشیم.
سلطانی فر با بیان اینکه ورزش کشور دارای استعدادهای بسیاری است که با برنامه ریزی صحیح می توان افتخارات بیشتری برای کشور به دست آورد افزود: امروز حال ورزش کشور خوب است چرا که در هفت ماه گذشته در مناسبت های گوناگون افتخار آفرینی کردیم.
وی ادامه داد:در 4 ماهه گذشته برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی، شطرنج قهرمانی بانوان جهان، مسابقات دو و میدانی ماراتن قهرمانی جهان و مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر را در دستور کار خود داشتیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ما برای اولین بار بدون استرس به جام جهانی صعود خواهد کرد افزود:با توجه به کسب مقام سومی تیم های فوتبال ساحلی و فوتسال ایران در جهان و همچنین مقام قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان می توان گفت در رشته فوتبال همچون والیبال تمام تیم های ملی ما در رده های سنی مختلف به جام جهانی صعود کردند.
وی رویکرد وزارت ورزش و جوانان را مشارکت بیشتر جوانان در امور محوله آنان و استفاده از ظرفیت انرژی و توان آنان در جهت رسیدگی به مشکلات جامعه دانست و گفت:بی شک سال 96 به لحاظ اقتصادی سالی روشن برای جامعه ورزش کشور به شمار می رود و امیدواریم در بخش زیرساختی عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا جشن بزرگ نشاط و امید خوزستان روز پنجشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان و جوانان استان در اهواز برگزار شد.
6125 خبرنگار:پارسا ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.