به گزارش ایرنا سرهنگ عبدالرضا حاجتی چهارشنبه در نشست با رسانه های گروهی استان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: درکشوری که بیش از 80 میلیون جمعیت دارد دولت به تنهایی نمی تواند تمام ماموریت های خود را به صورت کامل انجام دهد و همین امر باعث شد سپاه بر اساس ذات ماموریت خود در عرصه های مختلف به کمک دولت آمده است.
وی افزود: بسیج سازندگی نیز در همین راستا بنا به دستور رهبر معظم انقلاب در سه عرصه اصلی اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی و کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: درحوزه محرومیت زدایی در سال 95 حدود دو هزار پروژه عمرانی را در دستور کار داشتیم که احداث و تکمیل مساجد، کتابخانه ها، مدارس، خانه های عالم، خانه محرومان، سرویس بهداشتی روستاها و غسالخانه از جمله این پروژه ها است.
وی بیان کرد: همچنین توزیع 19 قلم کالای اساسی بین دو هزار و 743 خانواده نیازمند در سال 95 از جمله برنامه های غیرعمرانی بود که توسط بسیج سازندگی با همکاری کمیته امداد صورت گرفت.
سرهنگ حاجتی تصریح کرد: کمک به بیماران سرطانی و بیماران خاص نیز از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان در سال گذشته بوده است.
وی بیان کرد: توزیع سه هزار کیف و کفش بین فرزندان محروم و عشایر استان و توزیع اقلام فرهنگی در بیش از 150 مسجد استان برای انجام هرچه بیشتر برنامه های فرهنگی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان است.
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در سال 95 در بحث عمرانی بیش از 20 میلیارد تومان در راستای محرومیت زدایی هزینه شد و در ستال جاری نیز به همین میزان در این جهت اعتبار اختصاص داده می شود.
وی گفت: ابلاغ جدید فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان یکی دیگر از اقدامات موثر در جهت محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم استان است که ماموریت اصلی این قرارگاه ورود به دهستان های محروم است.
سرهنگ حاجتی گفت: با کارشناسی هایی صورت گرفته دهستان سوسن شرقی شهرستان ایذه، دهستان های شهرستان لالی،شهیون در شهرستان دزفول، دهستان گمبوعه در حمیدیه و دهستان حسینیه در شهرستان شادگان برای فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی انتخاب شده است.
وی بیان کرد: برای هر دهستان 14 میلیارد تومان پیش بینی شده که قرار است بر اساس تفاهمنامه ای که با دولت انجام شده، دولت نیز به همین میزان به دهستان ها اعتبار اختصاص دهد.
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی که یکی از پروژه های مهم بسیج سازندگی است در سال 95 بیش از یک هزار و 500 کارگاه زودبازده پیش بینی شده است .
وی افزود: این کارگاه ها با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان از طریق تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال سه هزار نفر به صورت مستقیم و 6 هزار شغل به صورت غیر مستقیم در استان راه اندازی شده که پرورش ماهی، شترمرغ، بوقلمون،بلدرچین، گاومیش، دام سبک و سنگین، تولید قارچ و صنایع دستی ،صنایع تبدیلی و پرورش زنبور از جمله این مشاغل است.
سرهنگ حاجتی تصریح کرد: تسهیلاتی که به کارآفرینان در عرصه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده بین سه تا 30 میلیون تومان بوده که بر اساس نوع فعالیت پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در حوزه اردوهای جهادی نیزدر سال های 95 و 96 حدود 260 گروه جهادی به مناطق محروم و روستاهای دوردست استان در قالب تیم های 30 نفره جهادی اعزام شدند.
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: پس از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد خانه های هستیم که با خشت ساخته شده و این امر موجبات نگرانی ما را به دنبال داشته است.
وی بیان کرد: دانشجویان و نیروهای مساجد استان در سال های اخیر در قالب تیم های 30 نفره به این روستاها اعزام شده و تاکنون اقدامات سازنده ای را در جهت محرومیت زدایی و آبادانی خانه های محرومان داشته اند.
سرهنگ حاجتی اظهار کرد: اکنون در کنار راهیان نور، جوانان ، دانشجویان نخبه و پزشکان مطرحی از سایر استان ها در قالب اردوهای جهادی به خوزستان می آیند و به مدت سه تا چهار روز به محرومان خدمات دهی می کنند.
وی افزود: درسال های 95 و 96 میزبان حدود 15 هزار نفر از گروه های جهادی سراسر کشور بودیم که این نشان دهنده عزم جدی گروه های جهادی کشور برای محرومیت زدایی در این استان است.
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در سال گذشته پدیده ریزگردها مشکلات زیادی را برای مردم استان و بخصوص مناطق محروم ایجاد کرد اما پس از تذکر جدی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت همگی از خوزستان، سپاه نیز با تمام قدرت وارد عمل شد.
وی بیان کرد: سپاه استان نیز با راه اندازی قرارگاه مقابله با ریزگردهای مدافع حرم فعالیت خود را در 40 هزار کانون ریزگرد در منطقه غیزانیه آغاز کرد و تا کنون نیز در بخش عمده ای از این کانون ها نهال کاری صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: تامین آب و رفع مشکلات معارضان از جمله موانع کار بود که خوشبختانه با جلسات مختلف با اهالی منطقه و همت دستگاه های مربوطه برطرف شد و کار به خوبی پیش رفت.
17 اردیبهشت ماه مصادف با هفدهمین سالروز تاسیس بسیج سازندگی است. رهبر معظم انقلاب در سال 79 در پیامی دستور تاسیس بسیج سازندگی صادر کرده تا این نهاد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بسیجی و کمک مناطق محروم کشور فعالیت کند.
7152/6002خبرنگار:رضا خبازان **انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.