علی پهلوان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هدف از برگزاری این المپیاد که در هفته هلال احمر آغاز شده آشنایی نوآموزان با تاریخچه جمعیت هلال احمر و نهضت جهانی صلیب سرخ است.
وی افزود: این مسابقات در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی دزفول، اندیمشک، دشت آزادگان، مسجدسلیمان و ماهشهر برگزار می شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آشنایی با روش های پناهگیری و خروج امن در زمان بحران و سوانح و حوادث، آشنایی با شماره های اضطراری و توسعه فرهنگ خودامدادی از دیگر اهداف برگزاری المپیاد جوانه ها است.
پهلوان در خصوص نحوه برگزاری المپیاد جوانه ها گفت: ابتدا مربیان هلال به مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی اعزام و افراد را به تیم های چهار نفره دسته بندی کرده و آموزش های امدادی را به آنها منتقل می کنند.
وی بیان کرد: این المپیاد هیچ برنده ای ندارد و همه شرکت کنندگان برنده هستند و هدف از این رقابت تنها انتقال مهارت های امدادی به کودکان است.
بر اساس این گزارش آموزش مهارت های امداد و نجات به دانش آموزان در قالب طرح دادرس چند روز گذشته باعث نجات جان یک دختر پنج ساله در روستای کردستان بهبهان شد.
این دختر بچه که در حال بازی با طناب بود با پیچاندن طناب به دور گردن خود به حالت خفگی رفت که یک دانش آموز دختر در همسایگی آنها با انجام عملیات احیا و امداد جان این دختر بچه را نجات داد.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.