به گزارش ایرنا مجتبی جعفری شنبه در آیین گشایش مرکز مدیریت راهبردی افتا خوزستان با بیان این که اقتصادهای سنتی در این فضا نمی‌توانند خودنمایی کنند تاکید کرد: در سال 2015 بازی‌های رایانه‌ای 57.6 میلیارد یورو بازار داشته است که این میزان در سال 2017 به 72.3 میلیارد یورو رسید و پیش بینی می‌شود که در سال 2019 به 82.7 میلیارد یورو برسد.
وی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر اظهار کرد: امروز اطلاعات و دیتا در فضای مجازی به نقدینگی تبدیل می شود و از آن ها به خوبی استفاده می شود. همچنین بسیاری از خدماتی که در فضای مجازی ارایه می شود رایگان است اما از ارزشی برخوردار هستند که تبدیل به نقدینگی می‌شوند.
قائم مقام مرکز ملی فضای مجازی ایران گفت: پردازش اطلاعات در فضا مجازی، چراغ راهی برای تولیدکنندگان اقتصادی دنیا است برای همین بنابراین باید نگاه خود را در این عصر به صنعت و خدمات فضای مجازی معطوف کنیم.
وی امنیت اطلاعات فضای مجازی و افتا را یکی از مهم ترین زیرساخت های لازم برای ورود به بازار الکترونیک و بهره وری مناسب از فضای مجازی دانست و اظهار کرد: در راهبرد ملی افتا 29 نظام پیش بینی شده است که در حال شکل دهی آن هستیم و در این حوزه دانشگاهیان، وزارت صنعت، وزارت فناوری اطلاعات، پلیس فاوا و فتا می‌توانند نقش آفرینی کنند.
جعفری با اشاره به ظرفیت خوزستان در این حوزه گفت: استان خوزستان با شرایط نیروی انسانی خود می‌تواند در فضای مجازی نیز نقش آفرین باشد و سهم خود را از بازار الکترونیک دریافت کند.
در ادامه این آیین نیز معاون پشتیبانی و نیروی انسانی استاندار خوزستان گفت: استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی در زمینه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیش قدم بوده و قدم های قابل توجهی را برداشته است. وی افزود: انتظار می‌رود حوزه امنیت اطلاعات دستگاه‌های ما به اندازه کافی ایمن سازی شود تا مورد تخریب قرار نگیرد البته حساسیت در دستگاه های اجرایی ارتقا پیدا کرده است و امن سازی بستر ارسال نامه های محرمانه را نیز در دستور کار داریم.
در پایان مرکز راهبردی افتا (امنیت فضای تولید و ارتباطات) خوزستان با حضور رییس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، قائم مقام و معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی و استاندار خوزستان در اهواز گشایش یافت.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.