به گزارش ایرنا دکتر همایون یوسفی یکشنبه درآئین تجلیل از ماماهای نمونه خوزستان در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: بزرگترین سرمایه هر کشوری انسان سالم و دانا است و اگر برای یک جمعیت سالم سرمایه گذاری کنیم و به سلامت مادر و کودک بیشتر توجه کنیم زمینه توسعه در دیگر حوزه ها نیز فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد نسبت به حوزه سلامت مادر و کودک و خدمات ارائه شده توسط ماماها مناسب است افزود: در این راستا باید در سیاستگذاری های کلان در سطح وزارتخانه و مجلس، قوانین و آئین نامه های بهتری داشته باشیم.
یوسفی ادامه داد: در حوزه وزارتخانه، دیدگاهها نسبت به حوزه مامایی و مادر و کودک ویژه است و آئین نامه ها و دستورالعمل های موجود برای کشور مفید است اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در صورت نیاز حوزه مامایی و مادر و کودک به تصویب قانون برای ارتقای وضعیت و بهبود وضعیت کار، باید آئین نامه ها، طرح ها و لایحه ها توسط وزارتخانه تائید و آماده و در کمیسیون بررسی و در صحن مجلس تبدیل به قانون شود.
وی بیان کرد: رویکرد مجلس این است که در تمام قوانین مربوط به حوزه بهداشت و درمان معمولا رویکرد مثبتی وجود دارد یعنی اگر طرح و لایحه ای از جانب دولت ارائه شود، در صحن مجلس نیزبه خوبی رای می آورد.
یوسفی ادامه داد: به وزارتخانه اعلام می کنیم لایحه هایی که مربوط به ماماها است و می تواند وضعیت و کیفیت را بهبود بدهد به مجلس ارائه کند .
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوزستان در همه حوزه ها نیاز به کار جدی دارد گفت: رویکرد مقامات عالی دولت نسبت به خوزستان مثبت است و معمولا کمتر پیشنهادی سازنده ای در مورد خوزستان با پیگیری در سطح عالی به نتیجه نمی رسد.
در این آئین جمعی از ماماهای نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.