به گزارش ایرنا مهران ورناصری یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در سه سال گذشته، 85 هزار زایمان طبیعی در سه سال گذشته در خوزستان انجام شد.
وی افزود: کشور ایران دومین رتبه را در انجام عمل سزارین در جهان دارد و آمار استان نیز در حد کشور است.
ورناصری ادامه داد: سزارین عوارض زیادی دارد ولی اگر زایمان طبیعی وقتی بار نخست به خوبی انجام شود مادر در زایمان های بعدی کمتر دچار مشکل می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه سزارین یک معضل بزرگ برای سیستم بهداشت و درمان است گفت: از استراتژی های مهم این دانشگاه این است که آمار سزارین کاهش و زایمان های طبیعی افزایش یابد.
وی اضافه کرد: هم اکنون 450 ماما در خوزستان فعال هستند و با کمبود 80 تا 100 ماما روبه رو هستیم.
ورناصری اظهار کرد: مشکلاتی در ساختارهای اداری با توجه به مساله دریافت مجوز و مالی، مانع بکارگیری نیرو در حوزه مامایی می شود؛ برنامه برای افزایش جذب نیرو وجود دارد و به زودی جمعیت بیشتری از نیروهای تحصیلکرده جذب می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز به فعالیت مراکز زایمان طبیعی یا LDR اشاره کرد و افزود: هم اکنون 26 مرکز در خوزستان فعال است و تا پایان دولت به 54 مرکز افزایش می یابند.
وی بیان کرد: در این مرکز زایمان طبیعی، زن باردار در اتاق تک نفره در شرایط مساعد زایمان می کند و خانواده در کنار وی هستند.
15 اردیبهشت روز ماما است.
3004 / 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.