مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:هیات تجاری و اقتصادی چین با هدف توسعه روابط تجاری و بازدید از ظرفیت ها و زیرساخت های بندرخرمشهر به خرمشهر سفر کردند.
عادل دریس اضافه کرد:محوطه ها، ترمینال ها، تجهیزات و شرکت تأسیسات دریایی؛ بخش خصوصی مستقر در مجتمع بندری خرمشهر از جمله مکان هایی بود که مورد بازدید این هیات سرمایه گذار چینی قرار گرفت.
همچنین در این سفر، نشست مشترکی میان مدیران بندر و دریانوردی خرمشهر و هیات چینی برگزار شد و دو طرف در خصوص ظرفیت های کشتیرانی و لجستیکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این نشست، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گزارشی از آخرین وضعیت بندر خرمشهر و همچنین فرصت های سرمایه گذاری این بندر را به هیات چینی ارائه کرد.
در ادامه این نشست، اعضای هیات مدیره شرکت های چینی دیدگاه ها و نظرات خود را در زمینه امکان گسترش فعالیت های لجستیکی و زنجیره تأمین کالای بندرخرمشهر بیان کردند.
به گزارش ایرنا بندر خرمشهر در شمال غربی خلیج فارس و در جنوب غربی جمهوری اسلامی ایران و همسایگی جنوب شرقی کشور عراق (مرز زمینی شلمچه)، محل تلاقی رودخانه های اروندرود و کارون در استان خوزستان واقع شده است.
این بندر سابقه طولانی در تجارت دریایی داشته و ساخت و بهره برداری از اسکله های ویژه پذیرش کشتی های اقیانوس پیما در بندر خرمشهر در سالهای آغازین 1300 شمسی شروع شده و در زمان جنگ جهانی دوم و پس از آن به اوج خود رسید.
سالهای قبل از انقلاب اسلامی بندر خرمشهر با داشتن 20 اسکله یکی از بزرگترین بنادر کشور به حساب می آمد و سال 1356 چهار میلیون تن کالا از این بندر به کشور وارد شد.
زیرساخت های قبل از جنگ اعم از اسکله ها ،انبارها و محوطه ها بازسازی شده است.
7100/6125 خبرنگار: کمیله حجازی *** انتشار دهنده: سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.