به گزارش ایرنا معصومه ابتکار پنجشنبه در بازدید از طرح آماک اظهار کرد: شرکت ملی نفت با اجرای فاز دوم طرح آماک و کاهش هفت هزار و 500 تن آلایندگی، گام مهم و ارزنده ای در راستای بهبود کیفیت هوای اهواز و مناطق اطراف آن برداشته است.
وی افزود: مرحله دوم طرح آماک سازگارسازی فعالیت های نفتی با محیط زیست است که در راستای مسئولیت های اجتماعی نفت است.
ابتکار تاکید کرد: تحقق این طرح نشان داد که رویکرد دولت یازدهم، انجام کار اساسی و زیربنایی و علمی است و اگرچه با تاخیر همراه باشد، ولی زمانی کار بهره برداری شده و به افتتاح می رسد که از همه جوانب استاندارد باشد و کاری بسیار ارزشمند است.
وی اضافه کرد: با تاکیدات رئیس جمهوری و تاکیدات وزیر نفت و تعهد کارشناسان آماک، این طرح، زمانی به بهره برداری رسید که تمام ابعاد فنی و اجرایی کار پیش بینی شده بود.
ابتکار طرح آماک را یک طرح سه جانبه 'برد - برد - برد' توصیف کرد و با اشاره به فناوری ها و نوآوری ها در حوزه نفت و گاز در ایران گفت: طرح آماک می تواند به عنوان تجربه موفق در سطح دنیا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، آلودگی هوا و هزینه ها الگو باشد.
خانم ابتکار اظهار امیدواری کرد: اقدامات زیست محیطی در حوزه نفت با جدیت بیشتری انجام شود چرا که با وجود توجهات دولت یازدهم، هنوز کارهای بسیاری وجود دارد و هنوز عقب ماندگی های فراوانی داریم.
ابتکار تصریح کرد: برای کاهش آلایندگی آب، پساب ها، هوا، پسماندها در حوزه اکتشاف و استخراج نفت، جمع آوری گازهای همراه و مراحل مختلف پتروشیمی طرح های دیگری نیز باید به اجرا درآید.
معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر ادامه طرح های زیست محیطی در حوزه نفت، افزود: خوشبختانه این رویکردها در حال حاضر در وزارت نفت حاکم است و صنعت نفت باید همگام با ملاحظات زیست محیطی و تعهدات اجتماعی پیش برود و بتوانیم در حوزه سازگارسازی این فرآیندها با الزامات زیست محیطی را محقق کنیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای بهبود وضعیت محیط زیست در دولت یازدهم توجه ویژه ای شده، گفت:همانطور که نفت در بخش های بالادستی و پایین دستی به اشتغال و صادرات و اقتصاد کمک می کند، امید است که آثار زیست محیطی این بهره مندی ها را نیز کاهش دهد.
به گزارش ایرنا خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز برای شرکت در سمینار مقابله با سیلاب و ریزگرد وارد اهواز شد.
بازدید از از تالاب هورالعظیم و کانون های گرد و غبار در اطراف اهواز، بازدید از فاز دوم طرح آماک (طرح جمع آوری گازهای همراه نفت)، بازدید از طرح اتمام یافته تصفیه خانه پساب پتروشیمی مارون و طرح اتمام یافته پسماندسوز منطقه ویژه اقتصادی در ماهشهر و نشست با سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برنامه های سفر ابتکار به خوزستان بوده است.
معاون وزیر کشور، و معاون وزیر جهاد کشاورزی ابتکار را در این سفر همراهی می کنند.
این دهمین سفر ابتکار به خوزستان است.
7152/6125 خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.