به گزارش ایرنا احمد مطیعی چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان اظهارکرد: پدیده ریزگردها در استان خوزستان بیش از 10 سال است که ایجاد شده و یک پدیده نو به شمار می رود و این درحالی است که تا پیش از این با هجوم شن زارها به تاسیسات نفتی مواجه بوده و از سال 1342 اقدامات لازم برای تثبیت شن انجام می شود.
وی افزود: در استان خوزستان 350 هزار هکتار شن زار، تپه و کفه های شنی وجود دارد که به همین میزان نیز با کانون های ریزگرد مواجه هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: پس از مطالعات انجام شده ،هفت منطقه در خوزستان به عنوان کانون ریزگرد شناسایی شده است.
وی بیان کرد: مرطوب سازی اراضی برای رشد پوشش گیاهی و تقویت پوشش گیاهی با کاشت درخت و نهال کاری از جمعه وظایفی است که وزارتخانه در زمینه مقابله با پدیده ریزگردها در خوزستان بر عهده ما قرار داده است.
مطیعی تصریح کرد: همچنین اجرای کار توسط مردم یکی از سیاست های ما به شمار می رود چرا که توسعه پایدار تنها توسط خود مردم رقم می خورد.
وی گفت: در سال جاری در خوزستان شاهد 30 درصد بارندگی های سنوات قبل بوده و با این شرایط باید با حرف های مستند آمار بدهیم چرا که کاهش بارندگی امسال بسیارمشهود است.
مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای مقابله با ریزگردها، در ماه های گذشته توافقاتی صورت گرفته تا همه مسئولان بخصوص بسیج در امر بیابان زدایی همکاری داشته باشد.
وی افزود: اکنون مقرر شده که از هفت هزارهکتار تعهد منابع طبیعی در سال جاری ،چهار هزار هکتار را در اختیار سپاه قرار دهیم که یک هزار و 500 هکتار را انجام داده و سه هزار هکتار را در اختیار مردم قرار داده ایم که سه هزار و 200 هکتار تا کنون انجام شده است.
/6002/7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.