مهدیه توکلی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:مراکز خدمات جامع سلامت با بهره گیری از روان شناسان و کارشناسان تغذیه در خدمت شهروندان بوده و هر دو هزار و 500 نفر زیر نظر یک نفر از خدمات لازم بهره مند می شوند ضمن اینکه افراد در مواقع بیماری نیز از خدمات درمانی لازم بهره مند خواهند شد.
وی گفت:حدود 70 درصد جمعیت 800 هزار نفری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول از این طرح استقبال کرده اند که آمار خوبی است و به دیگر شهروندان توصیه می شود با در دست داشتن کارت ملی به پایگاه های بهداشتی و یا مراکز جامع سلامت مراجعه و ضمن ثبت نام در سامانه از ویزیت اولیه بهره مند شوند .
توکلی افزود:شهروندان هنگام معاینه در این مراکز به آنان کارت هایی به رنگ نارنجی ، زرد ، سبز و قرمز داده می شود که کارت نارنجی نشانه این است که فعال مراجعه کننده در شرایط خوبی از نظر سلامت قرار دارد و اگر کارت قرمز دریافت شود نشانه این است که فرد دچار بیماری های قلبی و عروقی است و باید به پزشک متخصص ارجاع داده شود.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول علاوه بر شهرستان دزفول ، شهرستان های شوش و گتوند را نیز زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین از راه اندازی اتوبوس سلامت برای بیماریابی و آموزش و تشخیص ویروس ایدز در این شهرستان خبر داد و گفت:با راه اندازی این اتوبوس به صورت محرمانه و با یک کد از افراد خون گیری می شود و مشخص می شود فرد حامل ویروس ایدز می باشد یا خیر ضمن اینکه این اطلاعات بصورت کاملا محرمانه باقی خواهد ماند .
توکلی همچنین افزود:با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نگرانی هایی که در خصوص بالارفتن آمار طلاق و سن ازدواج وجود دارد وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به فرهنگ سازی و آموزش در بین جوانان و دانشجویان پرداخته است .
وی بیان کرد:در این راستا نمایشگاهی با عنوان ازدواج شاد،سالم و پایدار در دانشگاه آزاد دزفول برپا شده که در آن با تابلوهایی معیارهای همسریابی و ازدواج اطلاع رسانی می شود.
وی اضافه کرد:در محل این نمایشگاه نیز روان شناسان آموزش های لازم در جهت مهارت های زندگی ، همسرداری و کنترل خشم به افراد ارائه می شود تا جوانان با رعایت این موارد ازدواج پایداری داشته باشند .
توکلی استقبال دانشجویان از این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین نمایشگاه هایی در پایداری ازدواج جوانان موثر واقع شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.