استاندار خوزستان با صدور پیامی، روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن پیام غلامرضا شریعتی به شرح زیر است:

 

        بسم الله الرحمن الرحیم

 

کار و کارگر در فرهنگ اسلامی ایرانی از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است. در اسلام کار نه تنها به منظور تامین زندگی و به عنوان اشتغال اقتصادی و رهایی از وابستگی به بیگانگان ضروری و واجب است که به عنوان بهترین عبادت، مقدس ترین جهاد و مستمرترین تلاش مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است .

فرهنگ کار می تواند زمینه مناسب برای سخت کوشی، خلاقیت، نوآوری، احساس تعهد ومسئولیت پذیری را در جامعه کار فراهم نماید. رسالت اصلی توسعه و تقویت بنیان های اقتصادی هر جامعه بر عهده کارگران بوده و از طریق کار آنها تامین می شود. در واقع کارگران یکی از مهم ترین ارکان توسعه در کشور بوده که در تعیین کیفیت زندگی و آینده جامعه نقش اساسی ایفا می کنند.

در جریان مبارزات انقلاب اسلامی نیز با همت و کوشش مثال زدنی کارگران به ویژه کارگران خطّه جنوب و با تبعیت از فرامین حضرت امام(ره) نقش مهمی در تسریع و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با ایجاد فرصت های برابر و زدودن موانع طبقاتی، کارگران جایگاه واقعی خود را به درستی دریافته و در توسعه اقتصادی و به گردش در آوردن چرخ های صنعتی کشور رسالت خطیری را عهده دار شدند که بخش اعظم پیشرفت های بدست آمده حاصل زحمات کارگران عزیز و زحمت کش در عرصه های مختلف کار و تولید است. هر چند مشکلات کارگران عزیز بر کسی پوشیده نیست اما رفع موانع و مشکلات معیشتی کارگران در دولت تدبیر و امید به درستی مورد اهتمام و توجه قرار گرفته که البته با برداشتن گام های موثرتر و همت مضاعف همه مسئولان و با بسط عدالت اجتماعی زودتر این مهم محقق خواهد شد.

اینجانب ضمن تبریک این روز خجسته به همه کارگران عزیز و زحمتکش و ارج نهادن به مقام شامخ آنان به عنوان خدمتگزار نظام و دولت در چهارچوب وظایف و مسئولیت های قانونی از هیچ تلاش و کوششی جهت رفع موانع و محدودیت های معیشتی و اجتماعی کارگران دریغ نخواهم نمود.

امید است در سال«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در راستای سیاست ها و فضای سازنده ایجاده شده با تلاش کارگران شریف، گامهای بزرگ دیگری در راه توسعه، رونق، پیشرفت و کسب دستاوردهای اقتصادی برای ملت بزرگ ایران و استان خوزستان عزیز برداریم. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.