به گزارش ایرنا، افشین حیدری یکشنبه در نشست با انجمن های غیر دولتی و مردم نهاد استان در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: یک جامعه پویا و زنده هرگز نمی تواند خود را به خوبی معرفی کند مگر با استفاده از ظرفیت جوانان و انجمن هایی که ریشه در مردم دارند.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان تفاوت اصلی حکومت طاغوت و جمهوری اسلامی را مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در روز دوازدهم فروردین ماه، مردم به این امید پای صندوق های رای رفتند که قرار بود یک حکومت مردم سالاری دینی تشکیل شود و از ظرفیت مردم استفاده شود.
وی ملاک ارزیابی مدیران شهرستان ها را توجه به سازمان های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: اگر مدیری به دنبال ارتباطات سیاسی خود باشد و کار اصلی خود را رها کند در صورت عملکرد ضعیف او را برکنار خواهیم کرد.
حیدری از احداث خانه جوان در تمام شهرستان های استان خبر داد و گفت: بنا داریم با کمک فرمانداری شهرستان ها، مکانی برای انجمن های مردم نهاد لحاظ کنیم تا از این طریق به مشکلات جوانان رسیدگی شود.
وی استفاده از ظرفیت ارزش افزوده کشور را یکی از برنامه های وزارت ورزش و جوانان در سال جاری عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه اعتبار ورزش کشور از 400 میلیارد تومان به یک هزار و 400 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به این که 27 صدم درصد ارزش افزوده کشور به حوزه ورزش تعلق گرفته است که 80 درصد آن جنبه عمرانی و 20 درصد دیگر آن به حوزه جوانان اختصاص خواهد داشت، گفت: نهادهای مردم نهاد به سمت توانمند شدن حرکت کنند و در تصمیم گیری ها به ما کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: قطعا هر میزان اعتبار در حوزه جوانان به ما تعلق گیرد در اختیار شما خواهد بود لذا انتظار می رود انجمن های مردم نهاد طرح و برنامه مناسب خود را به ما معرفی کنند تا بتوانیم از اعتبار تخصیص داده شده به خوبی استفاده کنیم.
حیدری با اشاره به این که انجمن های مردم نهاد از طریق صدا و سیما و حضور در جلسات مختلف استانداری توانمندی های خود را به دستگاه های اجرایی نشان دهند افزود: بنا داریم یک قرارداد 200 میلیون تومانی با صدا و سیما ببندیم که انجمن های مردم نهاد از این طریق می توانند خود را به جامعه معرفی کنند.
وی با بیان این که در دهه 60 تمام مدیران ما زیر 30 سال سن داشتند اما اکنون همان مدیران حاضر نیستند یک معاون جوان برای خود اختیار کنند افزود: باید به مدیران دستگاه های اجرایی ثابت کرد که جایگاهی برای جوانان و سازمان های مردم نهاد ایجاد کنند. از این پس در شورای راهبردی ورزش استان یک نفر به عنوان نماینده سازمان های مردم نهاد شرکت خواهد کرد و در تصمیم گیری ها و ارائه خط مشی حوزه جوانان به ما کمک می کند.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به این که نقشی که انجمن های مردم نهاد در توسعه جامعه فرهنگی ایفا می کنند از عهده مدیران خارج است افزود: با برگزاری نشست های تخصصی تر با تک تک معاونین اداره کل باید در جهت پر رنگ تر کردن نقش سازمان های مردم نهاد تلاش کرد.
وی نقش و تاثیر اداره کل ورزش و جوانان را در حوزه جوانان را بیشتر از حوزه ورزش دانست و افزود: بر این اساس در اداره کل و ادارات شهرستانها مشاور جوانان تعیین می کنیم.
خبرنگار : پارسا شاکری **انتشاردهنده : کبری آقازری 6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.