کوروش بهادری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدل های هواشناسی نشان می دهد کانون های گرد و غبار همچنان در شمال عربستان فعال هستند و ممکن است فردا شب برای ساعاتی شاهد گرد و غبار بر روی برخی نقاط استان باشیم ولی در حال حاضر وضعیت عادی است.
بر اساس گزارش اداره کل محیط زیست خوزستان، روز شنبه میزان آلودگی در شهرهای آبادان و خرمشهر تا بیش از 15 برابر حد مجاز و میزان آلودگی شادگان تا 36 برابر حد مجاز رسید و مدارس نوبت عصر آبادان، خرمشهر و شادگان به دلیل گرد و غبار تعطیل اعلام شدند.
میزان گرد و غبار در خرمشهر در ساعت 9 صبح روز یکشنبه به چهار برابر حد مجاز رسید.
دوشنبه گذشته نیز مدارس اهواز و تعدادی از شهرهای استان به دلیل گرد و غبار تعطیل شدند.
چهارم اردیبهشت ماه نیز گرد و غبار در اهواز و برخی نقاط خوزستان باعث تعطیلی مدارس و دانشگاهها در نوبت بعد از ظهر شد.
سال گذشته استان خوزستان با چند مورد گرد و غبار شدید مواجه شد که در توفان گرد و غبار در هشتم بهمن ماه 1395، میزان آلودگی هوای اهواز به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید که وقوع این توفان، قطعی مکرر آب و برق، شبکه ارتباطی، تعطیلی مدارس و ادارات را به دنبال داشت.
وی افزود: خوزستان از روز یکشنبه تا جمعه شاهد ناپایداری های جوی است و ممکن است در برخی ساعات شاهد بارش های پراکنده خفیف باشیم به صورتی که امروز میزان بارندگی در دزفول 2 ، اهواز نیم و ایذه یک میلی متر ثبت شده است.
بهادری ادامه داد: بارندگی از چهارشنبه تا جمعه از شدت بیشتری برخوردار است و احتمالا به میزان چهار تا پنج میلی متر در شمال استان و برخی نقاط مرکزی پیش بینی می شود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته اهواز و آبادان با 42 و ایذه و دهدز با 17 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 42 و 22 درجه سانتیگراد در نوسان است.
وی بیان کرد: ارتفاع وارونگی هوای اهواز 432 متر است و خلیج فارس فردا شب مواج است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.