پرویز میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تبیین اقدامات دولت یازدهم در این شهرستان در حوزه بهداشت و سلامت، گفت:در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان، عملکرد شبکه بهداشت را از آغاز اجرای طرح می توان به سه حوزه بهداشت، درمان و پشتیبانی تقسیم کرد که 'بهبود استانداردهای فضای فیزیکی، بهبود استاندارد تجهیزات، بهبود استاندارد نیروی انسانی و استقرار برنامه مراقبت های سلامت ' از اقدامات انجام شده در این بخش است.
وی ادامه داد: هم اکنون در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر 47 پزشک متخصص مقیم در رشته های مختلف مشغول ارائه خدمت هستند.
میرزایی در ادامه سخنانش با تشریح پروژه های عمرانی حوزه سلامت شهرستان بندرماهشهر، افزود:با آغاز اجرای پروژه هایی از جمله کلینیک تخصصی و بلوک های زایمانی، احداث بیمارستان 64 تختخوابی راه زینب (س) بندر امام خمینی (ره) و اورژانس این بیمارستان و اتمام این پروژه ها خدمات درمانی ارزنده تری در آینده نزدیک به شهروندان ماهشهری ارائه می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر همچنین با تشریح جزئیات احداث بیمارستان راه زینب (س) بندر امام خمینی (ره) گفت:این بیمارستان خیریه 64 تختخوابی به مساحت 1.5 هکتار و 9 هزار متر مربع زیر بنا از سوی فرد نیکوکار با مشارکت شرکت صنعتی نویدزرشیمی ساخته می شود که هزینه اولیه ساخت این بیمارستان، 45 میلیارد ریال در مدت زمان 2 سال برآورد شده است.
وی گفت:بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی (ره) نیز با 50 تخت ثابت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به بیماران خدمت ارائه می کند که دارای بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی زنان و زایمان، اورژانس و دیگر واحدهای پاراکلینیکی و درمانگاهی است، همچنین هزینه ساخت اورژانس درمانگاه راه زینب (س) بندرامام خمینی(ره) 25میلیارد ریال برآور شده است که در راستای تحقق طرح تحول سلامت، صورت می گیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان به تجهیز بیمارستان حاجیه نرگس معرفی اشاره کرد و گفت:از موارد تجهیز این بیمارستان می‌توان به تعمیر و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان، تجهیز آزمایشگاه تنها بیمارستان دولتی ماهشهر به دستگاه پیشرفته اتوانالایزر و سل کانتر، بهسازی کامل بخش داخلی، بهسازی 50 درصدی بخش های اطفال و جراحی اشاره کرد.
وی ادامه داد:بهسازی بخش زنان، راه اندازی درمانگاه قلب بیمارستان و تجهیز آن به دستگاه اکو کاردیوگرافی و تست ورزش با تعرفه کمتر از 10 درصد آزاد، راه اندازی کلینیک مغز و اعصاب با تعرفه دولتی و راه اندازی کلینیک زنان و زایمان با تعرفه دولتی از دیگر موارد تجهیزات صورت گرفته در این بیمارستان است.
میرزایی اضافه کرد:از دیگر پروژه های حوزه سلامت می توان به افتتاح آموزشگاه بهورزی شهرستان ماهشهر، افتتاح خانه بهداشت گمبازون و افتتاح مرکزمدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی 115 خیرین بندر امام خمینی (ره)شهرستان بندر ماهشهر اشاره کرد.
6125 خبرنگار:آمنه محتشمی ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.