شهرستان باغملک بعداز ۲۴ سال صاحب اداره حفاظت محیط زیست شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، استاندار خوزستان در مراسم راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست باغملک ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی این اداره، محیط زیست را  یک ثروت ملی و متعلق به همه دانست و گفت: امیدواریم با راه اندازی این اداره بتوان در حفاظت و حراست از جنگل های طبیعی منطقه و همچنین جاذبه های طبیعی آن تلاش بیشتر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: باغملک چهارسال پیش به شهرستان تبدیل شد و اکنون بعداز ۲۴ سال صاحب اداره حفاظت محیط زیست گردید.

احمدرضا لاهیجان زاده در حاشیه افتتاح این اداره با اشاره به اینکه باغملک زیر مجموعه اداره حفاظت محیط زیست ایذه بود، اظهار کرد: باتوجه به داشتن توان زیستی بالا که شامل مناطق بکر و گونه های حیات وحش ضروریت وجود یک اداره مستقل در شهرستان وجود داشته که با تلاش مسئولان شهرستانی و استان، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان راه اندازی شد.

وی افزود: با راه اندازی این اداره نیز ۴ نفر در چارت سازمانی درنظر گرفته شد و قابل توسعه می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: این ساختمان توسط شهرداری ساخته و به صورت تفاهم نامه به اداره حفاظت محیط زیست باغملک داده شده و در تلاش هستیم که به صورت رسمی در اختیار این اداره قرار بگیرد.

لاهیجان زاده در ادامه از راه اندازی طبقه دوم این ساختمان به عنوان موزه تاریخ طبیعی شهرستان خبرداد و عنوان کرد: برنامه هایی جهت جذب اعتبارات استانی و ملی داریم و همچنین فضای مناسب برای برگزاری کارگاه ها و نشست های  زیست محیطی در منطقه فراهم می شود.

لازم بذکر است، ساختمان اداره باغملک در 3 طبقه که قابلیت توسعه و ایجاد موزه تاریخ طبیعی و سالن برگزاری کارگاه های آموزشی را دارا می باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.