ولی الله حیاتی شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح اقدامات دولت یازدهم، گفت:تا پیش از مسئولیت دولت تدبیر و امید، مرز شلمچه که به عنوان یکی از مبادی پرتردد و کانون صادرات کالا و مسافر محسوب می شود، دارای یک پایانه با دوهزار متر مربع و ظرفیت 500 نفر بود، ولی هم اینک با عزم دولت، در سال 95 بزرگترین پایانه مسافری کشور در زمینی به وسعت هشت هزار متر مربع با 32 گیت ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفر مسافر به بهره برداری رسید.
حیاتی چهارخطه شدن محور ارتباطی خرمشهر – اهواز را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید خواند و گفت:سال 95 با عزم جدی دولت عملیات اجرایی چهارخطه کردن محور خرمشهر – اهواز آغاز شد.
وی ادامه داد:طی یک سال اخیر با ورود شهرداری های کلانشهرها و سازمان منطقه آزاد اروند برای ساماندهی بوستان ها و میادین شهر خرمشهر، چهره شهر نسبت به سال های گذشته تغییر زیادی کرد.
حیاتی اعتبار هزینه شده برای تامین روشنایی معابر شهری و روستایی شهرستان را 25 میلیارد ریال عنوان کرد.
**** انعقاد تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن کشور برای بهسازی روستاها
فرماندار ویژه خرمشهر، انعقاد تفاهمنامه مشترک بین سازمان منطقه آزاد اروند، بنیاد مسکن و استانداری خوزستان را یادآور شد و گفت:این تفاهمنامه برای بهسازی و احداث زیرساخت های 43 روستای شهرستان با اعتبار430 میلیارد ریال از محل اعتبارات مشترک سازمان منطقه ازاد اروند، بنیاد مسکن منعقد شد.
حیاتی، پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی مرحله اول بهسازی روستاها را 40 درصد عنوان کرد و گفت:در این راستا طرح عملیات بهسازی 18 روستا در مرحله اول، پنج روستا در مرحله دوم و 20 روستا در مرحله سوم انجام می شود.
فرماندار خرمشهر تصریح کرد:بر اساس این تفاهمنامه، دوهزار و 500 پرونده مقاوم سازی خانه های روستایی تشکیل شده که در مجموع یکهزار پرونده ازمحل کمک های بلاعوض از 10 تا 50 میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شد.
حیاتی ساحل سازی روستاهای بدریه و معاف را از اقدامات دولت برای رونق گردشگری روستایی دانست و گفت:با مشارکت بنیاد مسکن، استانداری و سازمان منطقه آزاد اروند طرح ساحل سازی روستاهای بدریه و معاف ویژه گردشگری روستایی بهره برداری شد.
**** پیشرفت 45 درصدی عملیات احداث اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، پیشرفت فیزیکی عملیات احداث اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر را 45 درصد عنوان کرد و گفت:اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر با اعتبار 35 میلیارد ریال از محل تفاهمنامه وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و سازمان منطقه آزاد اروند در نیمه اول سال 96 بهره برداری می رسد.
حیاتی اظهار داشت: علاوه بر این عملیات احداث کلینک درمانی ویژه بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر با اعتبار 30 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 30 درصد و احداث بخش جدید زایمان با اعتبار 15 میلیارد ریال با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
وی احداث بیمارستان 220 تختخوابی شهید دکتر موسوی را یادآور شد و گفت:عملیات احداث بیمارستان فوق تخصص 220 تختخوابی شهید دکتر موسوی با پیشرفت فیزیکی 53 درصد در هفت طبقه در حال احداث است.
**** 90 درصد تولید خرمای تولیدی کشاورزان خرمشهری صادر می شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه 90 درصد تولید خرمشهر در خرمشهر صادر می شود ، گفت:سال گذشته سه هزار تن رطب و خرما در سه هزار و 700 هکتار سطح زیر کشت شهرستان خرمشهر تولید شد که 90 درصد آن به خارج از کشور صادر شد.
حیاتی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: سهم خرمشهر از طرح مقام معظم رهبری 10هزار هکتار در فاز اول و شش هزار هکتار در فاز دوم است و این میزان در مجموع 16 هزار هکتار رسیده است.
وی افزود: تولید گندم امسال نسبت به تولید گندم سال زراعی گذشته 30 تا 35 درصد افزایش داشته است.
حیاتی بهره برداری از مرحله دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر را یادآور شد و گفت:در مرحله دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر88 مرزعه به مساحت دوهزار هکتار با اشتغالزایی 400 نفر مستقیم و 800 نفر غیرمستقیم در سال 95 به بهره برداری رسید.
****12 واحد صنعتی تسهیلات به بانکی دریافت کردند
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:سال 95 دولت تدبیر و امید برای خروج از رکود واحدهای صنعتی 35 واحد صنعتی در خرمشهر را به بانک های عامل معرفی کرد که در مجموع 12 واحد تسهیلات دریافت کردند.
حیاتی با بیان اینکه شمال شهرک صنعتی خرمشهر در آینده نزدیک به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می شود، گفت:سال 95 شرکت فولاد شهید جهان آرای اروند با فایناس کشورهای خارجی با 146 میلیون یورو گشایش اعتبار کرده است.
وی اظهار داشت: همچنین فاز نخست فولاد کاوه با پیشرفت فیزیکی بالای 97 درصد و اشتغالزایی 600 نفر علمیات اجرایی آن به اتمام رسید.
حیاتی در بخش دیگری از سخنانش، افتتاح استادیوم 15 هزار نفری و برگزاری لیگ جام حذفی خرمشهر را یادآور شد و گفت:سال گذشته استادیوم 15 هزار نفری اروندان با اعتبار 530 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت نفت و گاز اروندان به بهره برداری رسید و برای همیشه میزبان فوتبال جام حذفی می باشد.
وی احداث زمین فوتبال پنج هزار نفری نفت و گاز اروندان با اعتبار 70 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف اقدامات خوبی انجام داد ولی به رغم همه این کارها هنوز در زیرساخت ها به خصوص آب و فاضلاب با چالش های جدی مواجه هستیم.
6125/7100 خبرنگار: کمیله حجازی ** انتشار دهنده: سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.