به گزارش ایرنا در روزهای اخیر مردم دزفول هنگام مراجعه به واحدهای عرضه لبنیات با افزایش قیمت مواجه شدند.
برخی واحدهای عرضه لبنیات در شهرستان دزفول هر کیلوگر شیر گاومیش را از کیلویی 30 هزار ریال به 350 هزار ریال افزایش داده اند.
رئیس اتحادیه لبنیات دزفول روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:با توجه به افزایش قیمت شیر خام از سوی دامداران ،افزایش قیمت برنج که برای تهیه شیربرنج مصرف می شود و گرانی شکر برای تهیه فرنی افزایش 15درصدی لبنیات از سوی این اتحادیه پیشنهاد شد که با 10 درصد آن موافقت شد.
محمدعلی برنجی زاده با بیان اینکه در حال حاضر 130 واحد عرضه لبنیات دارای پروانه کسب در دزفول فعالیت دارند افزود:نرخنامه جدید قیمت انواع محصولات لبنی از اول اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.
وی افزود:قیمت هر کیلوگرم شیرگاومیش از سوی دامداران از 22 هزار ریال به 30هزار ریال افزایش یافت که طبق نرخنامه جدید واحدهای عرضه لبنیات هرکیلوگرم شیر گاومیش پرچرب را با قیمت 33 هزار ریال و هرکیلوگرم شیر گاو را با قیمت 27 هزار ریال عرضه می کنند.
برنجی زاده بیان کرد:طبق نرخنامه جدید همچنین قیمت هرکیلوگرم شیربرنج درجه یک 50هزار ریال،ماست موسیر 55 هزار ریال،فرنی 40 هزار ریال،یک کیلوگرم ماست گاومیش درجه یک 35 هزار ریال ،یک کیلوگرم پنیر محلی 150 هزار ریال و سرشیر 225 هزار ریال می باشد.
رئیس اتحادیه لبنیات دزفول اضافه کرد:با وجود اینکه اتحادیه نرخنامه جدید لبنیات را ابلاغ کرده ،برخی واحدها اقدام به فروش لبنیات با قیمتی بالاتر از نرخنامه می کنند که تخلف است.
وی گفت:متاسفانه بر واحدهای عرضه لبنیات در شهرستان دزفول به درستی نظارت نمی شود و جریمه های اعمال شده بابت گرانفروشی لبنیات نیز بازدارنده نیست.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.