غلامعباس دانش پژوه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش مرکزی هندیجان دارای 13 روستا است که در سه محور هندیجان به ماهشهر،دیلم و جاده بدر پراکنده می باشند.
وی گفت: گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی در مسیر جاده بدر و ماهشهر، توسط شرکت ملی گاز ایران انجام شده و تنها روستاهای مسیر هندیجان به دیلم(امامزاده عبدالله، مالکی،رگ سفید،زلقی) فاقد شبکه گاز می باشند که اقدام لازم برای گازرسانی به آنها با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال صورت گرفته و هم اکنون در مرحله اخذ مجوز برای اجرا تا پایان امسال می باشند.
دانش پژوه ادامه داد:با گاز رسانی به این محور علاوه بر روستاهای مسیر برخی نقاط جمعیتی مانند دهنو و بوطاهری نیز گازدار خواهند شد.
وی تصریح کرد: سال 95 پروژه گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی جاده بدر(چم تنگ، چم تنگو،کره پا، چهل منی و چم مراد) با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال، زمینه بهره مندی 400 خانوار از نعمت گاز فراهم نمود و هم اکنون در مرحله نصب علمک درب منازل می باشد.
بخشدار مرکزی هندیجان با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این روستاها اعتبار قابل توجهی هزینه شده است افزود: گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار توسط شرکت گاز انجام می شود و شایسته است اهالی روستاها نیز با خرید انشعاب گاز و استفاده از این نعمت الهی به توسعه و گسترش شبکه گازرسانی به سایر روستاها کمک کنند.
شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته و دارای دو بخش مرکزی و چم خلف عیسی است.
7163/6068
خبرنگار: عبدالحسن محسنی نژاد** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.