به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نجاتی پنجشنبه ضمن بازدید میدانی از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شوش که با حضور معاون امور هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی کشور ، نماینده مردم شوش در مجلس و مدیر کل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان صورت گرفت افزود:با وجود اینکه در سال های گذشته راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شوش با فراز و نشیب هایی روبرو بوده دولت راه اندازی این منطقه را با یک فراینده جدید و با رویکرد کشاورزی مورد توجه قرار داده است.
وی گفت: با پیگیری صورت گرفته از سوی مقام های استانی مقرر شد منطقه ویژه ی اقتصادی شهرستان شوش با رویکرد کشاورزی در بخش شاوور شهرستان در مساحت 250 هکتار راه اندازی شود.
نجاتی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان شوش زمینه تولید و اشتغال در این منطقه فراهم شود.
فرماندار شوش گفت: با توجه به ظرفیت خوب شهرستان و قرار گرفتن در مسیر جاده ی ترانزیتی، وجود خط راه آهن سراسری و همچنین نبود یک منطقه ویژه جهت صدور محصولات کشاورزی شهرستان، با راه اندازی این منطقه ویژه ،زمینه رونق اقتصادی و افزایش جذب سرمایه گذاران و علاقه مندان به امر تولید فراهم می شود.
نجاتی با اشاره به وجود چندین شرکت صنعتی فعال در بخش کشاورزی شهرستان شوش و همچنین ظرفیت بالای کشاورزی منطقه، اجرای این طرح را ضروری دانست و گفت: باتوجه به اینکه عمده ترین اقدام راه اندازی بازارچه مشترک مرزی شهرستان شوش با کشور عراق انجام شده است، احداث منطقه ویژه اقتصادی شهرستان و توسعه آن می تواند در این امر و در جهت صادرات محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی داشته باشد.
فرماندار شهرستان شوش اظهار کرد: وجود 70 کیلومتر فاصله شهرستان با مرکز استان، نزدیکی منطقه ویژه به جاده ی ترانزیتی و همچنین دسترسی مناسب به بازار شهرهای شمالی استان خوزستان از مهمترین مزیت های راه اندازی این منطقه ویژه ی اقتصادی می باشد.
نجاتی گفت: انتظار می رود فرایند اجرایی راه اندازی این منطقه و موضوع تخصیص اعتبارات عمرانی جهت اجرای زیرساخت های آن در اسرع وقت انجام شود.
سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان گفت: انتظار داریم تا دولت در این راستا وارد عمل شده و موانع موجود از جمله موانع زیست محیطی اجرای این طرح را برطرف سازد.
وی گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شوش باید بر مبنای توجه به ظرفیت بالای بخش کشاورزی وکارگاه های زیر مجموعه ی این بخش باشد.
جعفر آهنگران معاون امور هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی کشور نیز در این نشست ضمن تشریح قوانین و مقررات و آیین نامه اجرایی مناطق ویژه اقتصادی از اهتمام جدی دبیرخانه عالی مناطق آزاد برای رفع مشکلات فرا روی مناطق ویژه اقتصادی خبر داد و با قدردانی از اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصای شهرستان شوش ، گفت: منطقه ویژه اقتصادی شوش بهترین و طلایی‌ترین منطقه در کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور می‌باشد.
وی گفت: امیدوارم اهداف مورد نظر این طرح اقتصادی در آینده‌ای نزدیک تحقق یافته و آبادانی و شکوفایی روز افزون شهرستان شوش را در پی داشته باشد.
آهنگران این نشست را نشست نهایی برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شوش عنوان کرد و گفت: هماهنگی لازم در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم کارهای باقی مانده از قبیل صدور مجوزهای زیست محیطی و منابع طبیعی در اسرع وقت انجام شود.
وی گفت: امیدواریم با همت استاندار خوزستان و مجموعه مدیریت استان موضوع رفع موانع راه اندازی این منطقه مرتفع و با ارسال این مجوزها به دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه کشور و فراهم شدن مقدمات به زودی شاهد نهایی شدن منطقه ویژه اقتصادی شهرستان شوش باشیم.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی ** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.