به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، کل اعتبار مورد نیاز طرح های آبرسانی استان خوزستان 74 هزار و 527 میلیارد ریال است که باید در سه سال به پایان برسند.
کل اعتبار مورد نیاز برای ایجاد تاسیسات شبکه فاضلاب شهری استان خوزستان نیز 14 هزار و 900 میلیارد ریال تعیین شده است.
طرح اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهری استان خوزستان نیز پنج هزار و 990 میلیارد ریال تعریف شده است.
به گفته «حمید پورمحمدی» معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، قرار است 55 هزار و 905 میلیارد ریال از این اعتبارات از محل تامین مالی داخلی و خارجی و 39 هزار و 512 میلیارد ریال از محل بودجه عمومی کشور تامین شود.
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز به عنوان پیمانکار طرح الغدیر بخشی از منابع مالی مورد نیاز را تامین می کند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) این طرح ها را در زمره طرح های ملی دانست و گفت: نباید انتظار داشت این قرارگاه بتواند سهم قابل توجهی از منابع مالی آن را تامین کند.
به گفته «عبدالله عبداللهی»، یک هزار و 500 میلیارد تا یک هزار و 800 میلیارد ریال از اعتبار طرح الغدیر از سوی قرارگاه تامین می شود.
وی افزود: 70 درصد هزینه این طرح ها مربوط به خرید کالاست و اگر منابع مشخصی برای آن مشخص نشود، این طرح ها قابلیت اجرایی نخواهد داشت.
«حمید چیت چیان» وزیر نیرو، نیز در این آیین اعلام کرد از یک سال پیش با موسسه هایی در کره جنوبی، ژاپن، اسپانیا و انگلیس برای تامین مالی خارجی رایزنی و قرارهایی گذاشته شده است.
** جزییات تفاهمنامه
آبرسانی به شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان در قالب طرح الغدیر تعریف شده و شهرهای اندیمشک و دزفول نیز به آن اضافه شده است.
اعتبار مورد نیاز این طرح که 29 درصد پیشرفت فیزیکی کرده است و آب آن از سد دز تامین می شود، 36 هزار میلیارد ریال است.
پنج میلیون و 800 هزار نفر یا نیمی از جمعیت استان خوزستان در 25 شهر و بیش از یک هزار روستا زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
همچنین برای طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای شمال شرق استان خوزستان شامل ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود، صیدون، رامهرمز و هفتگل که 755 هزار نفر را زیر پوشش قرار می دهد، 15 هزار و 40 میلیارد ریال اعتبار تعریف شده است.
پیشرفت فیزیکی این طرح نیز 25 درصد برآورد می شود.
سومین طرح مربوط به شهرها و روستاهای رامشیر، امیدیه و میانکوه، آغاجاری، هندیجان، بندر امام، ماهشهر و شهرک های شهید چمران در جنوب شرق استان خوزستان است که 963 هزار نفر را در برمی گیرد.
پیشرفت فیزیکی آن تاکنون 24 درصد است و با 18 هزار و 489 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
همچنین سد گتوند برای تامین آب در طرح آبرسانی به 465 هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای ویس، شوشتر، گتوند، ملاثانی، صالح شهر، شرافت، ترکالکی و سماله در نظر گرفته شده است.
این طرح با چهار هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود و 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای مسجدسلیمان، لالی و اندیکا نیز با 700 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
در این آیین «مجید ناصری نژاد» نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، تسریع در رسیدگی به مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، پانزدهم فروردین امسال اولویت رفع مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان به تصویب هیات وزیران رسید.
6125 دریافت کننده و انتشار دهنده خبر:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.