به گزارش ایرنا محمد جوروند چهارشنبه در نشست خبری هفته گرافیک در اهواز اظهار کرد: باید از هنرمندان تجسمی استان حمایت شود و به آن ها توجه بیشتری صورت گیرد که به نظر من راه‌اندازی انجمن گرافیک در اهواز و شهرستان‌ها و پیگیری آن می‌تواند دراین راستا موثر باشد.
وی با بیان این که هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی را باید به مردم معرفی کرد افزود: هنرمندان رشته هنرهای تجسمی آن قدر مهجور هستند که حتی موزه هنرهای معاصر هم از آنها گرفته شد.
جوروند توضیح داد: بازدید از موزه نشان داد این مکان فرهنگی وضعیت اسفناکی پیدا کرده و وضعیت فعلی آن ، عدم تعهد بخش خصوصی را نشان می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: رفتار بخش خصوصی با موزه یک تخلف از مفاد قرارداد منعقده با اداره کل ارشاد اسلامی است و جرم تلقی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت استاندار خوزستان برای بازپس‌گیری موزه اقداماتی انجام شده و این موضوع از طریق مراجع قانونی در دست پیگیری است.
جوروند با اشاره به تشکیل انجمن گرافیک در خوزستان گفت: به مناسبت هفته گرافیک نیز برنامه های را برای هنرمندان این حوزه برنامه ریزی کرده ایم چراکه این هفته را فرصتی برای معرفی بهتر هنرمندانی که به فعالیت های گرافیکی می پردازند میدانیم.
جوروند بیان کرد: برگزاری نمایشگاه در مکانی غیر از موزه نوعی اعتراض به واگذاری آن به بخش خصوصی است و با برگزاری این نمایشگاه در محلی که اسپانسر خصوصی در اختیار انجمن طراحان گرافیک قرار داده اعتراض را اعلام می کنیم.
وی توضیح داد: ارتباط بین هنرمندان گرافیست‌ پیشکسوت، تبادل تجربیات با طراحان نوپا، ایجاد تعامل سازنده با هنرمندان شهرستان و شناسایی گرافیست‌های ناشناخته اهواز از جمله اهداف این هفته است.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه هفته گرافیک در دیگر شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: نمایشگاه هفته گرافیک همزمان با سراسر کشور، در شهرهای اهواز، شوشتر، شوش، دزفول و آبادان برگزار خواهد شد.
در ادامه نیز دبیر اجرایی این هفته گفت: پوستر، نشانه، صفحه‌آرایی، تایپوگرافی و طراحی روی جلد کتاب از جمله بخش های مختلفی هستند که در نمایشگاه هفته گرافیک به نمایش در می آیند.
کاظم فلسفی امسال نیز این هفته در شهرهای آبادان، دزفول، بهبهان، شوشتر و شوش نیز برگزار می شود و آثار به این شهرها نیز فرستاده شوند.
هفته گرافیک در اهواز از 9 تا 13 اردیبهشت 96 در خیابان 16 کیانپارس مجتمع آویسا برگزار می‌شود.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.