محمدرضا جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال مجموع درآمدهای عمومی گمرکات استان 29هزار و 38میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال 1394 حدود 26درصد افزایش داشته است.
وی گفت: افزایش درآمدهای عمومی گمرکات خوزستان در حالی است که حجم واردات کالا از طریق گمرکات استان در مقایسه با سال 1394 حدود 2 درصد کاهش داشته است.
ناظرگمرکات خوزستان در ادامه هدف از راه اندازی سامانه جامع گمرکی در واحدهای گمرکی استان را حذف اسناد کاغذی ، مبارزه با قاچاق کالا، تسهیل و تسریع در ترخیص به موقع کالا ، صرفه جویی در وقت و هزینه ها ، نظارت دقیق بر مراحل ترخیص کالا ، شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات و جعل اسناد و نظارت عالیه بر کار ارزیابان گمرکی بیان کرد و افزود:این سامانه الکترونیکی توانسته است رضایت مشتریان و ارباب رجوع را در پی داشته باشد ضمن آنکه همه راههایی را که به سلامت کاری گمرک لطمه وارد می کند بسته است.
ناظر گمرکات استان خوزستان ، یکی از وظایف ذاتی گمرک را مبارزه با قاچاق کالا به کشور بیان کرد و افزود:به منظور کشف کالای قاچاق و ترویج تجارت سالم ، پنج دستگاه ایکس ری (کامیونی)را برای واحدهای گمرکی استان درخواست شده است.
بنا به این گزارش پارسال 17میلیون و 350هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 6 میلیارد و 469میلیون دلار از گمرکات استان خوزستان صادر شده و در این مدت نیز 15میلیون و 350هزار تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 475میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.
/6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.