مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:دکتر باتارا پیش از انقلاب سالها به عنوان پزشک عمومی در بیمارستان افشار دزفول مشغول به کار شد.
فریدون جعفریانفر با تسلیت در گذشت این پزشک دلسوز و متعهد افزود:این پزشک فیلیپینی دلسوز که همواره ایران را وطن خود می دانست با شروع جنگ تحمیلی از معدود پزشکانی بود که زیر بمباران هوایی و موشکی در دزفول ماند و به طبابت پرداخت.
وی افزود: دکتر باتارا به عنوان اولین پزشک بخش دیالیز در 2 نوبت صبح و عصر سالها در بیمارستان افشار دزفول به بیماران دیالیزی خدمت کرد.
جعفریانفر اظهار کرد:باتارا در زمان جنگ تحمیلی در خانه های سازمانی بیمارستان یازهرا دزفول سکونت داشت و در تمام ساعات شبانه روز در خدمت مصدومان حملات موشکی و نیز رزمندگان مصدوم بود و طبابت می کرد.
این پزشک متعهد فلیپینی سالها در دزفول خالصانه ، بی ریا و بی ادعا در خدمت بیماران به خصوص بیماران دیالیزی بود.
وی اظهار کرد:دکتر باتارا تا قبل از بستری شدن در بخش آی سی یو همچنان به عنوان پزشک بخش دیالیز در بیمارستان دزفول خدمت می کرد.
انتشار خبر مرگ این پزشک متعهد و دلسوز که ایران را وطن اصلی خود می دانست و بسیاری از مردم دزفول به خاطر اخلاق و رفتار محبت آمیز وی با بیماران با وی آشنایی داشتند موجب تاثر مردم دزفول شده است.
هنگامیکه از این پزشک فیلیپینی سئوال می شد چرا به کشور خود باز نمی گردی پاسخ می داد:کشور من ایران است و اقاوام و بستگان من مردم دزفول هستند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی سالها پیش در مصاحبه با دکتر باتارا گزارشی از خدمات این پزشک متعهد فیلیپینی که بدون چشم داشت مادی به بیماران دیالیزی خدمت می کرد منتشر کرد.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.